فرماندار: دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان کنگاور راه‌اندازی می‌شود

کنگاور- ایرنا- فرماندار کنگاور گفت: طی تفاهم‌نامه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بسیج سازندگی، اردوگاه شهدای حلبچه شهرستان کنگاور به دهکده اقتصاد مقاومتی تبدیل می‌شود.

ایرج صادقی عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از اردوگاه شهدای حلبچه کنگاور به خبرنگار ایرنا، گفت: اردوگاه گلیاران یا شهدای حلبچه، روزی مامن و پناهگاه آواره‌های عراقی بود و امروز پس از حدود ۳۵ سال به مرکزی برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان کنگاوری تبدیل خواهد شد.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه این محوطه بیش از ۲۰ هکتار وسعت دارد، خاطرنشان ساخت: بسیج سازندگی استان کرمانشاه می‌تواند پس از بلوک‌بندی با ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری، پرورش زنبورعسل و تولید گیاهان دارویی به فعالیت‌های اقتصادی بپردازد.

به گفته فرماندار کنگاور؛ اشتغال در حوزه‌های صنعت، خدمات، مشاغل خانگی و برگزاری دوره‌های مهارت آموزی از جمله صنایع دستی و ایجاد تاسیسات گردشگری همچون بوم‌گردی می‌تواند به رونق اقتصادی مردم و منطقه منجر شود.

صادقی با اشاره به اینکه این اقدام به اشتغال جوانان، بهبود فضای کسب وکار و اعطای تسهیلات منجر می‌شود، یادآور شد: در این اردوگاه چندین سوله بزرگ، ساختمان‌های اداری، آموزشی، مسجد و ۴۵۶ واحد مسکونی وجود دارد که بستر بسیار ارزشمندی برای تسهیل در اشتغال‌ پایدار خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: کارآفرینان و تولید کنندگان شهرستان و حومه کنگاور جهت کسب اطلاعات بیشتر، بازدید و ثبت نام دریافت مکان با شماره ۰۹۱۸۸۳۷۰۳۰۵تماس‌ گرفته و از این فرصت استفاده نمایند.

فرماندار: دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان کنگاور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایرنا، اردگاه شهدای حلبچه در ۶ کیلومتری شهر کنگاور به سمت تویسرکان واقع شده و در گذشته دور در اختیار آوارگان حلبچه بوده اما پس از آن استفاده ویژه و موثری از آن نشده است.

مساحت این مرکز بیش از ۲٠ هکتار بوده و دارای سه مدرسه بازسازی شده، یک سوله هزار متری، ۲ سوله ۳۵٠ متری، یک ساختمان مسجد ۴٠٠ متری، سه ساختمان ۲٠٠ متری، ۲ حلقه چاه، گازکشی، برق، سایر زیرساخت‌ها و حدود ۴۵۰ سویت (که نیاز به بازسازی دارند) است.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد و از ۸۰ هزار نفر جمعیت برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha