پردیس - ایرنا - رئیس مجمع خیران مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران گفت: از سال گذشته تاکنون خیران مدرسه‌ساز استان تهران ۱۲۰ هزارمیلیاردریال با ساخت مدرسه به دولت کمک کردند.

به گزارش ایرنا، جعفر شریعتی عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح سه کلاس درس خیرساز در هنرستان دخترانه آفرینش شهر پردیس اظهار داشت: هنرستان آفرینش ۲۰ سال پیش با ظرفیت ۴۰ دانش آموز در پردیس ساخته شد و امروز ۷۵۰ دانش آموز دختر در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در این هنرستان به جز رشته های برق و مکانیک تمام رشته های فنی تدریس می شود و سه کلاس برای آموزش طراحی نیاز بود که توسط خیران ساخته و امروز با حضور مسئولان شهرستان، افتتاح به بهره برداری رسید.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران ضمن تقدیراز بهرامی نژاد خیر مدرسه ساز، توضیح داد: فاز اول ساخت این سه کلاس توسط حسین چراغی رئیس مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان پردیس و فاز دوم توسط بهرامی نژاد خیرمدرسه سازپردیسی ساخته و در مجموع با هزینه ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در این مراسم بهرامی نژاد خیر مدرسه ساز قول داد تا یک مدرس دیگر در شهر پردیس بسازد.

شریعتی با بیان اینکه در شهر تهران در حوزه مدرسه کمبودهای زیادی داریم، خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور همگان شهرتهران از نظر ظرفیت آموزشی فقیر و نیازمند نگاه ویژه مسئولان برای رفع این وضعیت است.

وی دراین مراسم اعلام کرد که ابراهیمی خیر ملی مدرسه ساز نزد رئیس جمهور مسعود پزشکیان اعلام کرده که برای مدارس نیمه تمام هشت میلیارد ریال کمک می کند تا مدرسه تکمیل شود ودراین راستا مسئولان شهرستان پروژه های نیمه تمام مدرسه را معرفی کنند تا بودجه لازم ازاین ظرفیت خیربرای تکمیل آنها تامین و تخصیص داده شود.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران افزود: مجمع خیران استان تهران تاکنون یک هزار و ۴۰۰ مدرسه ساخته و در حال حاضر ۱۱۰ پروژه در دست اقدام و اجرا داریم که از ۲۰ مهر ماه افتتاح آن اغاز می شود.

شریعتی با اشاره به تعداد مدارس نیمه تمام در استان تهران، خاطر نشان کرد: در سطح استان تهران ۴۰ مدرسیه نیمه تمام داریم که خیرمدرسه ساز برای فاز اول هزینه کرده و دولت و نوسازی مدارس به دلیل بالا بودن هزینه ها امکان تکمیل طرح را نداشتند و کار ساخت و تجهیز نیمه تمام باقی مانده است.

وی با اشاره به ضرروت تکریم خیران مدرسه ساز، بیان کرد: در شهر تهران ۴۵۰ خیر مدرسه ساز داریم و با تکریم خیران می توانیم خیران بیشتری را برای اجرای سنت حسنه مدرسه سازی جذب کنیم.

برای ساخت یک هنرستان جدید باید برنامه ریزی کنیم

فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از همت والای خیران مدرسه ساز گفت: درسطح شهرستان تنها یک هنرستان دخترانه داریم و با توجه به اینکه تعداد متقاضیان برای ثبت نام در هنرستان زیاد است باید برای ساخت یک هنرستان جدید دخترانه برنامه ریزی کنیم.

محسن قضاتلو ادامه داد: افزایش این سه کلاس با همت خیران مدرسه ساز شهرستان ( آقایان چراغی و بهرام نژاد و سایر خیران) که با سازه سبک ال.اس.اف کار شده تا حدی کمبود فضای آموزشی را در این هنرستان جبران کرد اما با توجه به رشد جمعیت تعداد فضای آموزشی موجود کافی نیست.

وی با اشاره به ظرفیت آموزشی شهرستان توضیح داد: ازسال گذشته تاکنون هفت مدرسه به ظرفیت آموزشی شهرستان اضافه شده و پنج مدرسه دیگر درحال ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان امسال جمعا ۱۲ مدرسه به ظرفیت آموزشی شهرستان اضافه شود.

فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از همراهی و کمک خیران مدرسه ساز، بیان کرد: در شهر بومهن مشکل کمبود مدرسه داریم در سه محدوده شهر محدوده شهر زمین معرفی شده که فقط یک مورد آن قابل استفاده برای ساخت مدرسه است، زمین دیگر قابلیت ساخت ندارد و یک زمین مشکل سند دارد.

قضاتلو با بیان اینکه نظام مسائل شهرستان پردیس به اندازه یک استان است، خاطرنشان کرد: شهر نوپای پردیس مشکلات زیادی دارد اما با اقدامات انجام شده ریل گذاری خوبی اتفاق افتاده و در صورت ادامه این مسیر مشکلات زیادی حل خواهد شد.

اکثرمدارس شهرستان ۲ شیفت هستند
رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس نیز در این مراسم گفت: در شهرهای بومهن و پردیس اکثر مدارس ۲ شیفت هستند و با توجه به رشد جمعیت باید با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز فضای آموزشی موجود را افزایش بدهیم.

محمد جواد لنکرانی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان از اقدام خدا پسندانه خیرین مدرسه ساز حمایت می کند و ما منتظر یاری خیرین برای ساخت مدارس جدید با هدف افزایش ظرفیت آموزشی شهرستان هستیم.

وی افزود: ساخت بنای سه کلاسه در هنرستان آفرینش از ۲ سال پیش آغاز شد و به دلیل بروز مشکلاتی متوقف شده بود که با پی گیری و همراهی فرمانداری ، آموزش و پرورش و خیران مدرسه ساز امروز به بهره برداری رسید و مشکل کمبود فضای آموزشی در این هنرستان دخترانه تا حدی مرتفع شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.