تهران – ایرنا – صلیب سرخ لبنان اعلام کرد بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پناهگاه آوارگان در روستای «ایطو» از توابع شهر زغرتا در شمال لبنان، ۱۸ غیرنظامی شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روسیا الیوم، رئیس صلیب سرخ لبنان در این باره اعلام کرد: آمار اولیه حاکی از شهادت ۱۷ تن است. همچنین بقایای یک پیکر نیز پیدا شده است که براساس ارزیابی‌ها شمار شهدا به حداقل ۱۸ تن افزایش می‌یابد.

براساس اطلاعات اولیه، حمله مذکور یک ساختمان چهار واحدی را هدف قرار داده است که در داخل آن بیش از ۲۰ نفر زندگی می‌کرده‌اند.

«جوزف طراد» شهردار این شهر نیز به رویترز گفت که اسرائیل در حمله به شهر مسیحی نشین ایطو، ساختمانی را که به خانواده های آواره اجاره داده شده بود، هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان نیز ساعاتی پیش از افزایش شمار شهدای حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به این کشور به ۲ هزار و ۳۰۹ نفر و رسیدن آمار زخمی ها به ۱۰ هزار و ۷۸۲ تن خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان امروز اعلام کرد: از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان ۲ هزار و ۳۰۹ لبنانی به شهادت رسیده‌اند.

طبق آمار اعلامی وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۰ هزار و ۷۸۲ زخمی نیز برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.