۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85627971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیروت: شورای امنیت باید موضع قاطعانه‌ای درباره تجاوزهای اسرائیل علیه یونیفل اتخاذ کند

تهران- ایرنا- وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای از شکایت این کشور علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل خبر داد و تاکید کرد که این شورا باید موضع قاطعانه‌ای درباره تجاوزهای اسرائیل علیه یونیفل اتخاذ کند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای از ارائه دو شکوائیه‌ علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

لبنان در شکوائیه نخست خواستار اتخاذ موضع قاطعانه در خصوص تجاوزهای این رژیم علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان «یونیفل» شد.

در شکوائیه لبنان آمده است که حملات اسرائیل علیه یونیفل اقدامی خطرناک و نقض آشکار قانون بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ است.

وزارت خارجه لبنان همچنین اعلام کرد که در شکوائیه دوم به آثار تجاوزهای رژیم اسرائیل و پیآمدهای آن بر بخش آموزش پرداخته است.

لبنان در این شکوائیه خواستار توقف فوری تجاوزهای اسرائیل علیه لبنان شد که باعث محروم شدن یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل شده است.

یونیفل روز گذشته اعلام کرد که عبور سه گروه از نیروهای ارتش اسرائیل از خط آبی به سمت لبنان را رصد کرده است.

یونیفل افزود: ۲ تانک مرکاوای اسرائیل دروازه پایگاه ما در رامیا را تخریب کرده و به زور وارد پایگاه شدند و پس از ۴۵ دقیقه آنجا را ترک کردند؛ ۱۵ سرباز ما بر اثر استنشاق دود ناشی از تیراندازی نیروهای اسرائیلی به پایگاه ما در رامیا، دچار حالت خفگی شدند.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط به صورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند.

حدود ۱۰ هزار نیروی صلحبان بین‌المللی در چارچوب ماموریت یونیفل در جنوب لبنان فعالیت می‌کنند که تقریبا یک هزار و ۲۰۰ نفر آنها را نیروهای ایتالیایی تشکیل می‌دهند.

یونیفل درواقع نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان هستند که توسط شورای امنیت در مارس ۱۹۷۸ برای تائید خروج رژیم صهیونیستی از لبنان، بازگرداندن صلح و امنیت بین‌المللی و کمک به دولت لبنان در بازگرداندن اقتدار موثر در منطقه ایجاد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha