۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۵۴
کد خبر: 81831611
T T
۰ نفر
تاكید مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر نقش مجلس دانش آموزی در مشاركت پایدار

مشهد- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مجلس دانش آموزی مشاركت پایدار دانش آموزان را رقم زده است.

سید جواد حسینی روز دوشنبه در مراسم پایانی دومین دوره مجلس دانش آموزی خراسان رضوی افزود: مجلس دانش آموزی خانه دانش آموزان است و كاركردهای بسیار زیادی برای آنان دارد.
وی بیان كرد: امسال 720 هزار دانش آموز در انتخابات شورای دانش آموزی خراسان رضوی شركت و 80 هزار نماینده دانش آموزی در مدارس را انتخاب كردند كه در نهایت 124 نماینده مجلس دانش آموزی در سطح استان از این تعداد انتخاب شدند.
مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 70 سال از تشكیل نخستین مجلس دانش آموزی در دنیا می گذرد و هم اكنون 110 كشور جهان از جمله ایران دارای این نهاد دانش آموزی هستند.
وی همچنین اظهار كرد: تاكنون 70 طرح و ‌ایده نو در آموزش و پرورش استان با كمترین هزینه اجرا شده و خراسان رضوی در 70 بخش مختلف از جانب وزارت آموزش‌ و ‌پرورش به عنوان استان برتر كشور برگزیده شده است.
حسینی افزود: از اعضای مجلس دانش آموزی خراسان رضوی می خواهیم طرحهای نوآورانه استان را مطالعه، نقد و تصحیح كنند.
وی ادامه داد: در حوزه دانش آموزی باید مدلها را بر اساس نیازهایی كه دانش آموزان دارند طراحی كرد و با این ‌روش مشاركت دانش آموزان را شاهد بود بنابراین برای تحقق این امر به یك ساختار نیاز داریم كه مجلس دانش آموزی دقیقا همان ساختار مورد نیاز است.
مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مجلس دانش آموزی متشكل از توانمندترین دانش آموزان استان است كه می‌توانند با مشاركت موثر در فرآیندهای تعلیم و تربیت این بخش را در راستای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ایجاد مدارس كیفی و پژوهنده یاری كنند.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی یك میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.ك/3
7496/1858