۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۲۱
کد خبر: 81831817
T T
۰ نفر
افزایش پوشش تحصیلی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است

مشهد- ایرنا- معاون دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش پوشش تحصیلی در دوره متوسطه اول از اولویتهای مهم این وزارتخانه است.

غلامرضا لشكر بلوكی عصر دوشنبه در نشست تخصصی معاونان آموزش متوسطه قطب پنج كشور در مشهد افزود: یكی از محورها و موضوعات مهم مطرح در این گردهمایی افزایش پوشش تحصیلی و راهكارهای مرتبط با آن است.
وی گفت: پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل در این دوره از مسائلی است كه در برنامه ریزیهای متعدد تلاش برای تحقق آن مد نظر بوده است.
معاون دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود:
هدف این گردهمایی تبیین راهبردها، ارزیابی عملكرد و نیز بررسی موضوعهای مرتبط با دوره متوسطه اول است.
وی ادامه داد: پوشش تحصیلی جهت بازماندگان، جشنواره نوجوان خوارزمی و ارزیابی پیشرفت تحصیلی سه موضوع محوری و مهم مورد بررسی در گردهمایی هستند.
لشكر بلوكی گفت: در زمینه ارزیابی پیشرفت تحصیلی در دوره متوسطه اول، ارتقاء آموزشها و نیز افزایش كیفیت پیشرفت تحصیلی مدنظر است.
وی افزود: با توجه به اینكه امسال نخستین سال استقرار پایه نهم است راهكارهای اجرایی در جهت افزایش پیشرفت تحصیلی مورد نیاز و راهگشا خواهد بود.
معاون دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: امسال دومین سال برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی است.
وی افزود: برگزاری این جشنواره در مقطع متوسطه اول از اهمیت و مزایای فراوانی برخوردار می باشد لذا لازم است كیفیت برگزاری آن و نیز آثار ناشی از حضور دانش آموزان در جشنواره را افزایش دهیم.
او ادامه داد: در این گردهمایی تلاش می شود راهكارهای پیشنهادی در این زمینه مورد بررسی قرار گیرند تا در جهت عملیاتی شدن آنها اقدام شود.
لشكر بلوكی گفت: در مجموع سه میلیون و 40 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول در سطح كشور مشغول تحصیل هستند كه بیش از یك میلیون نفر آنان دانش آموزان پایه نهم می باشند.
وی افزود: بررسیهای سال گذشته حكایت از یك تا دو درصد افت تحصیل در بین دانش آموزان متوسطه اول دارد لذا با توجه به افزوده شدن پایه نهم به این مقطع بررسی مجدد و برنامه ریزی در جهت كاهش افت تحصیلی انجام می شود.
این گردهمایی با حضور معاونان قطب پنج كشوری متشكل از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و سمنان در مشهد برگزار شد.ك/3
7496/1858