۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۵۳
کد خبر: 81838380
T T
۰ نفر
نگاه سرمايه اي به صنعت ساختمان بايد تغيير كند

كرج-ايرنا- شهردار كرج با اشاره به تامين سرپناه براي مردم گفت: نگاه تجارتي و سرمايه اي به صنعت ساختمان سازي در كشور بايد تغيير كند.

به گزارش ايرنا، علي تركاشوند روز شنبه درهمايش ابلاغ و اجراي قانون پيش فروش ساختمان در باشگاه فرهنگي ورزشي ميلاد كرج افزود: بردن سرمايه ها به سمت ساختمان سازي و تجارت ساختمان رويه معقول و اصولي نيست.
وي بيان داشت: امروز در كشورهاي صنعتي و پيشرفته جهان، ساختمان و بنا در رديف كالا محسوب نمي شود و مردم در بخش هاي توليدي سرمايه گذاري مي كنند.
تركاشوند گفت: نگاه سرمايه اي به ساختمان در كشور ما سبب شده تا هر چند سال يكبار ، قيمت زمين و مسكن دركشور ما به يكباره چندبرابرشود و اين امر سوداگران را به ساخت و ساز ترغيب مي كند.
شهردار كرج اظهار داشت: تا زماني كه ساخت وساز غير مجاز جرم تلقي نشود ما با انبوه تخلفات در اين بخش مواجه خواهيم بود.
تركاشوند با بيان اينكه در بحث ساخت و سازها، پيشگيري بهترين و آسان ترين راهكار به حساب مي آيد، گفت: در اين زمينه بايد قوي تر عمل كنيم.
وي با اشاره به قانون پيش فروش ساختمان در استان البرز اظهار داشت: اجراي بخشي از اين قانون بر عهده شهرداري قرار گرفته است.
حجت الله غلامرضايي عضو شوراي اسلامي شهر كرج در اين همايش اجرايي شدن قانون پيش فروش ساختمان را اقدامي ارزشمند براي كاهش آسيب ها و ارتقاي امنيت اجتماعي دانست و گفت: اين قانون براي خريداران اطمينان بخش است .
وي ادامه داد: با اجرايي شدن اين قانون، راه نفوذكلاهبرداران
مسدود خواهد شد.
غلامرضايي خاطرنشان كرد: طرح جامع يك شهر بر اساس چند مشخصه تهيه وتصويب مي شود كه بايد متذكر شد طرح جامع كرج مربوط به سال 1352 است.
وي يادآور شد: در آن سال جمعيت كرج 100 هزار نفر بود كه اكنون به مرز 2 ميليون نفر رسيده است و با افزايش 20 برابري جمعيت، خيابان ها و معابر گسترش نيافته و ترافيك شهري گريبانگير مردم شده است.
غلامرضايي تاكيد كرد كه طرح جامع كرج بايد بازنگري و براساس مشخص هاي كنوني اين كلانشهر تدوين و تصويب شود.
وي افزود: اگر قانون پيش فروش ساختمان به خوبي اجرا شود و همزمان طرح جامع و تفصيلي به كار گرفته شود از وقوع تخلف جلوگيري خواهد شد.ك/4
7410/ 6155