۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85586336
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عضو شورا: روند ساخت متروی کرج با گذشته قابل قیاس نیست

کرج - ایرنا- عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با بیان اینکه احداث بخش های مختلف خط ۲ قطار شهری کرج در دوره ششم شورای شهر شتاب گرفته است، اعلام کرد: اکنون روند ساخت متروی این شهر با گذشته قابل قیاس نیست.

به گزارش ایرنا، "محمد اسدیان" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شورای ششم و شهرداری کرج طی سه سال گذشته تمام تلاش خود را برای فعال سازی کارگاه های نیمه تعطیل متروی کرج به کار گرفتند و اکنون شاهد راه اندازی ایستگاههای خط ۲ قطار شهری کرج یکی پس از دیگری هستیم.

وی ادامه داد: ایستگاه شهید سلطانی کرج یکی از مهمترین بخش های قطارشهری کرج است که با مهندسی خاص به مرحله تکمیل رسیده است .

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: خط ۲ قطار شهری کرج در بخش معماری و هم در حوزه سازه و تاسیسات عمومی بر اساس ضوابط ساخت و طراحی ایستگاه های مترو ابلاغ شده از سازمان برنامه و بودجه کشور ساخته شده است .

اسدیان گفت : خوشبختانه روند تکمیل نواقص خطوط مختلف متروی کرج و همچنین پیگیری پروژه‌های توسعه‌ای خطوط موجود، سرعت خوبی پیدا کرده است.

عضو شورا: روند ساخت متروی کرج با گذشته قابل قیاس نیست

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: ضـــوابط طراحی ایســـتگاه های قطار شـــهری کرج و حومه کرج مطابق با مهندسی روز پیش می رود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج از زحمات و پیگیریهای ویژه استاندار البرز، اعضای شورای شهر و شهردار کرج قدردانی کرد و افزود: وعده صادق شورای ششم و مدیریت شهری در خصوص راه اندازی ایستگاه متروی شهید سلطانی و اتصال به شبکه متروی خط پنج تهران در جهت رفاه شهروندان به تحقق پیوست.

اسدیان یادآور شد: در دوره ششم شورای شهر با تمرکز منابع مالی و پرهیز از پراکنده کاری پروژه مترو به اندازه ۱۵ سال گذشته پیشرفت داشته و این وعده صادق را مدیون شورای شهر، شهرداری و مردم هستیم.

عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و قرار بود در سال ۱۳۹۰ تکمیل و بهره برداری شود اما مشکلات مختلف مانع اجرای کامل این پروژه شد و در نهایت تا سال ۱۴۰۱ هیچ بخشی از این خط ریلی به بهره برداری نرسید.

با اهتمام شورای ششم وشهرداری کرج و در پس فعالیت جهادی قطعه نخست این خط ریلی به طول حدود ۶.۵ کیلومتر اسفندماه سال ۱۴۰۱ بین چهارراه طالقانی و گلشهر کرج افتتاح شد و اکنون یک رام قطار به صورت آزمایشی سه روز در هفته مسافران را به صورت رایگان جابه جا می کند.

امسال قرار است قطعه دوم این خط ریلی بین چهار راه طالقانی و میدان شهید سلطانی به طول ۴.۵ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گیرد ضمن آنکه تاکنون در مجموع ۱۵ کیلومتر از کل تونل خط ۲ قطار شهری کرج حفاری شده است.

فاز بعدی این خط ریلی بین سه راه رجایی شهر و میدان حصارک کرج در دست اقدام است و قرار است این خط به کمالشهر در غرب کرج متصل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha