۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۱۰
کد خبر: 81842804
T T
۰ نفر
معاون رئيس جمهوري از نمايشگاه دستاوردهاي طرح 550 هزار هكتاري ديدن كرد

اهواز- ايرنا- معاون رئيس جمهوري از نمايشگاه دستاوردهاي طرح كشاورزي 550 هزار هكتاري خوزستان ديدن كرد.

به گزارش ايرنا محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در حاشيه نخستين همايش ملي بررسي ابعاد فني، اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي طرح احياي 550 هزار هكتاري كشاورزي خوزستان از نمايشگاه دستاوردهاي اين طرح كه در سالن امام رضا شهرك نفت برگزار شد، ديدن كرد.
نمايشگاه دستاوردهاي طرح كشاورزي 550 هزار هكتاري توسط 39 شركت برپاشده است.
وي همچنين امروز از اراضي تحت پوشش طرح 550 هزار هكتاري كشاورزي موسوم به طرح مقام معظم رهبري بازديد كرد.
نشست خبري و حضور در شوراي برنامه ريزي و توسعه خوزستان نيز از ديگر برنامه هاي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در سفر يك روزه به خوزستان بوده است.
در پي سفر رهبر معظم انقلاب در اواخر سال 1375 به خوزستان و بازديد هوايي ايشان از مناطق مختلف اين استان، به منظور استفاده از ظرفيت هاي موجود خوزستان مانند خاك مناسب، وجود آب هاي جاري، انرژي مناسب، نزديكي به آب هاي بين المللي و وجود بنادر و خطوط ريلي، جاده اي و هوايي دستور تهيه طرحي براي توسعه كشاورزي اين استان صادر كردند.
در قانون بودجه سال 1389 طي ابلاغيه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، موسسه جهاد نصر، به عنوان مجري طرح در سطح حوضه هاي آبي 550 هزار هكتاري (حدود 500 هزار هكتار در خوزستان و 50 هزار هكتار در استان ايلام) در اراضي پاياب سدهاي موجود درپنج حوضه كرخه، دز، كارون، مارون و زهره و خيرآباد در ذيل شبكه هاي اصلي احداث شده و يا در حال اجراست تعيين شد.
خوزستان بيش از سه ميليون هكتار زمين حاصلخيز و قابل كشت دارد كه به دليل كمبود آب كمتر از يك ميليون هكتار از آن به زير كشت مي رود.
اين استان بيش از 14 ميليون تن توليد محصولات كشاورزي رتبه نخست كشور و يكي از قطب هاي اين بخش به شمار مي آيد.
7151/6064