۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۱۳
کد خبر: 81842959
T T
۰ نفر
استاد دانشگاه: اقتصاد مقاومتي مانع نفوذ اقتصادي دشمن است

تهران – ايرنا – عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران گفت: پرداختن به اقتصاد اسلامي مبتني بر اقتصاد مقاومتي موجب افزايش قدرت اقتصادي و سياسي ايران در خاورميانه و جهان شده و به عنوان مهمترين راهكار در مقابله با استعمار نو، مي توان مانع نفوذ اقتصادي دشمنان شد.

دكتر فردين باقري روز سه شنبه با خبرنگار ايرنا گفت: اگر تمامي كتب روز دنيا مربوط به اقتصاد را مطالعه كنيم، هيچ نظريه مدرن و مكتوبي همانند ديدگاه مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي نخواهيم ديد.
وي افزود: تمامي كشورهاي دنيا در برنامه ريزي هاي اقتصادي و تحولات اجتماعي خود متكي به منابع انساني اقتصادي و طبيعي خود مي باشند كه فرمايش رهبر معظم انقلاب در ابتداي سال 93 مبني بر ايجاد اقتصاد مقاومتي يكي از مهمترين عوامل اتكا به ظرفيت هاي درون كشور به ويژه مسائل انساني و علمي مردم است.
باقري گفت: چهار الگوي اقتصاد موازي، اقتصاد دفاعي، اقتصاد ترميمي و اقتصاد الگو مهمترين شاخص و هدف اقتصاد مقاومتي است، همانطور كه انقلاب اسلامي با توجه به نيازهاي خود و روحيه و عملكرد انقلابي به نهادهاي مانند سپاه پاسداران، جهاد سازندگي، بنياد مسكن و .... نياز دارد امروز نيز اقتصاد مقاومتي به عنوان يك نهاد مقاومتي و اقتصادي بايد مورد توجه قرار گرفته و زيرساخت هاي لازم براي اجرايي شدن آن بايد فراهم شود.
اين استاد دانشگاه افزود: اقتصاد مقاومتي يك رويكرد كوتاه مدت سلبي و پرانتزي نيست، ظرفيتهايي مانند استفاده از اقتصاد مقاومتي در حوزه پدافندي نشان از ديد بلند مدت رهبر انقلاب دارد.
باقري گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در پي اقتصادي ايده الي هست كه هم اسلامي باشد و هم بتواند در عرصه جهاني ، قدرت بالاي خود را ثابت كند، لذا لازم است تا با بكارگيري صحيح از اقتصاد مقاومتي، ايران را به الگويي تمام عيار در تمامي عرصه ها براي جهانيان به ويژه كشورهاي اسلامي تبديل كنيم.
وي تصريح كرد: نهادهاي مالي و پولي نيز بايد سياست هاي خود را در قالب اقتصاد مقاومتي باز تعريف نموده و ضعف هاي خود را بر اساس نيازهاي جامعه برطرف كنند.
تهرام/7254//1348
۰ نفر