۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۲۳:۲۲
کد خبر: 81843093
T T
۰ نفر
استاندارخوزستان:طرح توسعه پايدار استان در برنامه ششم توسعه گنجانده شود

اهواز- ايرنا- استاندار خوزستان، گنجانده شدن طرح توسعه پايدار استان را در برنامه ششم توسعه كشور خواستار شد.

به گزارش ايرنا عبدالحسن مقتدايي شامگاه سه شنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان خوزستان با حضور 'نوبخت' معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي در محل تالار شهيد رجايي استانداري، گفت:طرح توسعه پايدار، 17 منطقه خوزستان را در برمي گيرد كه بيشتر شامل مناطق محروم و كمتر برخوردار مي باشد.
وي با بيان فعال شدن بندر شادگان و هنديجان و همچنين فعال شدن مراوردات تجاري در دو مرز شلمچه و چذابه طي دو سال گذشته، افزود:از آخرين اقدامات تجاري در استان راه اندازي بندر هنديجان بود، مرز هنديجان در گذشته به كانالي براي قاچاق كالا تبديل شده بود كه با راه اندازي اين بندر فعاليت هاي اقتصادي در اين شهرستان رونق يافت.
استاندار خوزستان همچنين با بيان افزايش مراودات تجاري در دو مرز چذابه و شلمچه، اظهار كرد:با راه اندازي پايانه و بازارچه در اين دو مرز مراودات مرزي و فعاليت هاي اقتصادي رونق يافت.
مقتدايي گفت:هفت بندر در استان وجود دارد كه 40 درصد واردات و 17.5 درصد صادرات خوزستان از اين بندر صورت مي گيرد.
استاندار خوزستان در ادامه سخنانش همچنين با بيان ابلاغ بخشنامه خريد كالا از بازارهاي داخلي استان اضافه كرد:دستورالعملي در استان تدوين شد كه بر اساس آن، دستگاه هاي اجرايي ملزم به خريد داخلي هستند و مردم نيز براي خريد از توليدات داخلي تشويق مي شوند اين كار به منظور حمايت از توليد داخل استان انجام گرفته است.
نماينده مردم لالي، مسجد سليمان و انديكا در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت:به استاندار در بحث مناطق آزاد استان فشار وارد نشود.
اسماعيل جليلي با بيان اينكه تردد خودروهاي منطقه آزاد اروند در استان از امتيازهاي اين منطقه است افزود:مناطق آزاد استان نقاط فعال اقتصادي استان هستند و نبايد در اين مناطق محروميت ايجاد شود.
وي افزود:وضعيت نامناسب آب و هوا و پديده گرد و غبار باعث ناپايداري زندگي مردم و كاركنان در اين استان شده است.
نماينده مردم لالي، مسجد سليمان و انديكا همچنين با اشاره به اجراي طرح 550 هزار هكتاري احياي زمين هاي كشاورزي استان افزود: اجراي اين طرح در شمال خوزستان مورد بي توجهي قرار گرفته و با مشكلاتي روبرو شده است.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور امروز سه شنبه در سفري يكروزه براي شركت در همايش طرح 550 هزار هكتار و شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در اهواز حضور يافت.
7158