۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۵
کد خبر: 81852294
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش و كتابخانه ملي تفاهم نامه همكاري امضا كردند

تهران - ايرنا - وزارت آموزش و پرورش و سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران تفاهمنامه همكاري امضا كردند.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا، امضاي اين تفاهم نامه امروز سه شنبه در محل ساختمان شهيد رجايي وزارتخانه آموزش و پرورش بين علي اصفرفاني و سيدرضا صالحي اميري به امضا رسيد.
وزير آموزش و پرورش در اين مراسم در سخناني اظهار كرد: هدف از اين تفاهم نامه همكاري در توليد رسانه‌هاي آموزشي، توليد محتوا، معرفي كتابخانه ملي و آرشيو كشور در كتاب‌هاي درسي است.
فاني، اهداف اين همكاري و تفاهم نامه را تعميق شناخت ارزش‌هاي كتاب مطرح كرد و افزود: تعميق شناخت ارزش‌هاي كتاب، سند و ميراث مكتوب، ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني، فرهنگ سازي جهت گسترش فرهنگ اهداي كتاب، زمينه سازي استفاده بهينه از ظرفيت طرفين و بهره گيري از منابع اطلاعاتي برشمرد.
وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه در رابطه با زمينه‌هاي همكاري مشترك به لحاظ آموزشي و پژوهشي، به دنبال ارتقاء كيفيت هستيم، گفت: استفاده از ظرفيت تشكل هاي دانش آموزي، به عنوان مروجان ميراث مكتوب كشور حائز اهميت است.
فاني افزود: در رابطه با تعهدات بين دو سازمان وزارت آموزش و پرورش و اسناد و كتابخانه ملي، به ايجاد پايگاه مجازي اطلاع رساني با رويكرد آشنايي با منابع سازمان اشاره شده و همچنين عضويت افراد مورد نظر طبق ضوابط و مقررات صورت مي‌گيرد.
وي همچنين از تخفيف حدود 30 درصد از درآمد حاصل از فروش يا تخمير اوراق امحايي وزارت آموزش و پرورش به حساب آن وزارت خبر داد.
اين گزارش حاكيست تفاهم نامه همكاري وزارت آموزش و پرورش و سازمان اسناد و كتابخانه ملي در 6 ماده از جمله اهداف، ‌زمينه هاي همكاري، تعهدات سازمان، ‌تعهدات وزارت، نحوه اجراي تعهدات و مدت تفاهم نامه، تنظيم و به امضاي مقامات ارشد اين دونهاد فرهنگي رسيد.
فراهنگ**1417**1027