۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۵
کد خبر: 81852295
T T
۰ نفر
974 سكونتگاه شهری غیررسمی در كشور شناسایی شده است

شهركرد- ایرنا- معاون دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: هم اكنون 974 محله به عنوان سكونتگاه های شهری غیررسمی در كشور شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، منصور استادی روز سه شنبه در ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان شهركرد افزود: از این تعداد سكونتگاه، 472 محله بعنوان محلات هدف در اولویت مداخله ستاد بازآفرینی كشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هم اكنون 60 هزار هكتار بافت غیررسمی، 56 هزار هكتار بافت نابسامان میانی و 21 هزار هكتار بافت تاریخی در كشور شناسایی شده است.
استادی تصریح كرد: برهمین اساس با توجه به اسناد موجود در ستاد بازآفرینی كشور به طور متوسط 50 درصد جمعیت شهری كشور در این محدوده ها سكونت دارند كه این امر سبب شد تا در تاریخ 16 شهریور 93 سند راهبردی احیاء، بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناكارآمد در هیات دولت به تصویب برسد.
استادی با اشاره به اهداف تشكیل این ستاد در استان ها اظهار كرد: توانمندسازی و خوداتكایی اقشار كم درآمد، هویت بخشی به سیمای شهر، تامین مسكن اقشار كم درآمد و بازسازی سكونتگاه های مستقر در این محدوده از مهمترین اهداف تشكیل این ستاد است.
معاون دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری با بیان اینكه این ستاد دارای 29 عضو است، گفت: ریاست این ستاد در استان ها برعهده استاندار و در شهرستانها برعهده فرمانداران است كه كمیته های تخصصی زیرمجموعه این ستاد باید تشكیل و به تدوین برنامه های متناسب با اهداف ستاد بپردازند.
استادی افزود: ورود به محله های هدف، شناسایی گروه های كم درآمد و تعامل با اهالی این محله ها از جمله انتظارات تعریف شده در این ستاد است.
وی با بیان اینكه فرایند بازآفرینی محلات هدف طی یك بازه زمانی 10 ساله انجام می گیرد، تصریح كرد: تهیه برنامه و تصویب آن در ستاد یك سال زمان می برد و امید می رود پس از حدود 10 سال متوسط خدمات در این محدوده های غیررسمی به میانگین متوسط شهری افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، سكونتگاه ها یا محله های غیررسمی شهری به مناطقی گفته می شود كه از نظر شاخص های اجتماعی، اقتصادی و طبیعی در مقایسه با دیگر مناطق شهر در سطح پایین تری قرار دارند و دارای بیشترین مشكلات خدمات شهری و جمعیتی هستند.
7363/ 6014/