چهار هزار میلیارد ریال از مطالبه گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

شهرکرد – ایرنا – رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۱ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران این استان تاکنون چهارهزارمیلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس تاکنون ۳۰ درصد از مطالبه گندم‌کاران استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های سردسیر کشور به شمار می‌رود و برداشت گندم از مزارع این استان نسبت به دیگر استان‌ها دیرتر آغاز می‌شود و به همین دلیل درصد پرداخت مطالبه فعالان این بخش نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس وعده معاون اول رییس جمهور ۸۵ درصد مطالبه گندم‌کاران تا پایان شهریورماه تسویه می‌شود.

وی ادامه داد: از آغاز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری (از تیرماه) تاکنون ۶۷ هزار تن گندم خریداری شده که این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تامین ۱۱ هزار تن کود برای کشت پاییزه

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز زمان کشت پاییزه در استان گفت: امسال برای روان‌سازی در امر کشت پاییزه پنج‌هزار و ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده و ۱۱ هزار تن کود تامین که از طریق ۴۱ کارگزار بخش خصوصی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برداشت محصولات بهاره در چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی برداشت محصولات بهاره در استان شامل سیب زمینی، چغندرقند، ذرت علوفه‌ای و حبوبات آغاز می‌شود.

ذخایر مطلوب کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: براساس سهمیه ماه محرم، صفر و اربعین ۳۵ تن آرد، ۲۳۳ تن برنج،۸۰ تن گوشت قرمز، ۸۱ تن شکر، ۲۰ تن مرغ منجمد،۸۱ تن تخم مرغ و سه تن روغن خوراکی توزیع شد.

برزگر ادامه داد: افزون براین میزان ذخایر مرغ، گوشت، گندم، برنج وشکردر چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارد.

۷۰ تن مرغ منجمد آماده توزیع در بازار چهارمحال و بختیاری

به گفته برزگر چهارمحال و بختیاری هرچند طی ۲ هفته گذشته قیمت مرغ به دلیل سفرهای تابستانی و دهه آخر ماه صفر در تلاطم بود اما روند جوجه‌ریزی در استان در شرایط مناسبی قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین با توجه به تعطیلات آخر هفته جاری و آینده حجم کشتار مرغ گرم به ۲۵۰ تن می‌رسد و مشکلی در خصوص تامین مرغ در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین برای تنظیم بازار پیش‌بینی توزیع مرغ منجمد به میزان ۷۰ تن انجام شده است البته با توجه به شرایط بازار توزیع مرغ منجمد تا ۳۰۰ تن محدودیتی وجود ندارد.

برزگر اضافه کرد: در خصوص سایر کالاهای اساسی از جمله شکر، برنج و گندم میزان ذخایر راهبردی استان مطلوب است و گوشت تنظیم بازار نیز به صورت هفتگی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازاراستان گفت: این کارگروه به صورت ماهانه برای کنترل بازار در همه بخش‌ها برگزار می‌شود.

کیومرث مرادی در خصوص نظارت بر سرویس مدارس افزود: از اول مهر بحث نظارت بر سرویس مدارس به صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین نظارت بر قیمت و فروش فرم دانش آموزان نیز از دیگر وظایف کارگروه اقدام مشترک نتظیم بازار است.

مرادی گفت: هرچند نظارت بر بازار مرغ از سوی مرکز به اتاق اصناف واگذار شده اما این نظارت در چهارمحال و بختیاری از تولید، کشتار و تا توزیع در سطح خرده فروشی‌ها به جهاد کشاورزی سپرده شد.

وی ادامه داد: همچنین نظارت بر مطب پزشکان از دیگر دستورالعمل‌های مهم کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار است.

به گزارش ایرنا، اقدام مشترک تنظم بازار با محوریت تعزیرات انجام می‌شود اما از هر صنفی نماینده‌ای همراه بازرس و متخصص در این گشت وجود دارد که با همراهی دادستانی در استان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha