۳ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۱
کد خبر: 81852653
T T
۰ نفر
استاندار اصفهان: ليگ شانزدهم را در ورزشگاه نقش جهان برگزار مي كنيم

اصفهان - ايرنا - استاندار اصفهان گفت: ديدارهاي تيم هاي اصفهاني در شانزدهمين دوره مسابقات فوتبال باشگاه هاي برتر ايران در ورزشگاه بزرگ نقش جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ايرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در حاشيه بازديد از روند پيشرفت ورزشگاه نقش جهان در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: سه ابرپروژه در اصفهان وجود داشت كه قول تكميل آنها را دو سال پيش به مردم داديم.
وي با بيان اينكه ورزشگاه نقش جهان يكي از اين پروژه ها بود، افزود: در زمان حاضر روزانه بيش از 320 نفر در اين پروژه مشغول به كار هستند.
وي افزود: تمام تلاشمان اين بود كه با كمك شركت فولاد مباركه و همكاري ساير دستگاه ها بتوانيم تا آخر امسال ورزشگاه بزرگ نقش جهان را براي استفاده آماده كنيم.
زرگرپور گفت: همه مسوولان استان عزم خود را جزم كرده اند تا اين مطالبه جدي مردم بويژه طرفداران فوتبال استان اصفهان را برآورده كنند.
وي با بيان اينكه آماده شدن اين ورزشگاه، پاداش قهرماني تيم هاي بزرگ فوتبال سپاهان و ذوب آهن است، افزود: استاني كه دو تيم قهرمان در جام حذفي و ليگ برتر دارد بايد ورزشگاه مناسبي هم داشته باشد.
زرگرپور گفت: با آغاز عمليات احداث اين ورزشگاه اعلام شد كه بخشي از كارهايي كه در گذشته انجام شده است، بايد تخريب و اصلاح شود.
وي با بيان اينكه اين پروژه با تاخير همراه شد اما پروژه با سرعت در حال انجام است، افزود: با توجه به تاييد نشدن تاسيسات ورزشگاه از جمله رختكن ها و تيرهاي فلزي هوايي كه داراي شكافهاي خطرناكي بود از سوي 'اي اف سي'، اصلاحات آن انجام شد.
استاندار اصفهان با بيان اينكه فولاد مباركه تاكنون تعهد مالي خود را براي كمك به ساخت اين ورزشگاه پرداخته است، گفت: حدود يكصد ميليارد تومان بعد از عقد قرارداد تاكنون از طرف فولاد مباركه پرداخت شده است و اين پروژه 70 ميليارد تومان هم بودجه دولتي دارد.
وي با بيان اينكه با حمايت فولاد مباركه از اين پروژه، از نظر مالي مشكلي وجود ندارد، اظهار كرد: كاسه ورزشگاه شامل سقف هاي فلزي و تاسيسات رختكن ها تا آخر امسال آماده خواهد شد.
زرگرپور با بيان اينكه كار كاشت چمن و محوطه سازي ورزشگاه نيز تا خرداد سال آينده انجام خواهد شد، گفت: به دليل اينكه چمن قبلي ورزشگاه استاندارد نبود و درصد آهك خاك آن هم زياد بود، مجبور به اصلاح آن شديم.
استاندار اصفهان با بيان اينكه در منابع مالي اجراي طرح مشكلي وجود ندارد، تصريح كرد: طبق برنامه زمانبندي منطقي، كاسه اصلي ورزشگاه تا آخر امسال به اتمام خواهد رسيد و كاشت چمن و محوطه سازي هم تا خرداد سال آينده تمام خواهد شد.
وي با اشاره به برنامه ريزي، وجود كارگاه آماده و منابع مالي كافي گفت: فولاد مباركه نظارت خوبي بر اجراي اين طرح دارد و منابع مالي را هم بخوبي تامين مي كند.
استاندار اصفهان گفت: وقتي همه اجزا و اركان آماده باشد، طرح زمان بندي در زمان خود به اتمام خواهد رسيد.
زرگرپور با اشاره به طرح احداث مصلي اصفهان به عنوان يكي ديگر از پروژه هاي بزرگ اين شهر گفت: پوشش اول سقف اين طرح كامل شده است و تا آخر سال سالن اصلي را به ستاد نماز جمعه تحويل خواهيم داد.
وي با بيان اينكه ادامه كار مترو اصفهان نيز با شتاب و قوت در حال انجام است، تصريح كرد: كاركرد قطار شهري اصفهان كه با حضور وزير كشور سوت آن به صدا درآمد،در حال حاضر از روزي سه ساعت به روزي چهار ساعت رسيده و ساخت ايستگاه هاي مسير خط شمال به جنوب نيز با سرعت و قوت در حال انجام است.
در اين بازديد مديرعامل فولاد مباركه و مدير كل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نيز حضور داشتند.
عمليات اجراي ورزشگاه نقش جهان اصفهان پس از سال ها توقف، آذر سال 93 به شركت فولاد مباركه واگذار شد و براساس توافق انجام شده، فولاد مباركه به مدت 15 تا 20 سال بهره بردار استاديوم فوتبال نقش جهان است.
عمليات اجرايي ورزشگاه نقش جهان از سال 1372 با ظرفيت 30 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.
بخشي از اين ورزشگاه در سال 1380با نواقصي به بهره برداري رسيد و پس از پنج سال بهره برداري و با برگزاري ديدارهاي تيم سپاهان در اين ورزشگاه، طرح ميزباني مسابقات فوتبال كشورهاي اسلامي در اين ورزشگاه مطرح و مرحله دوم عمليات ساخت آن با افزايش ظرفيتش از 30 هزار به 75 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.
اجراي پروژه ورزشگاه نقش جهان در هفت سال گذشته به دليل كمبود اعتبار و كندي روند عمليات ساخت، با فراز و نشيب روبرو شده بود.
فعاليت آغازين ساخت اين ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاكبرداري در سال 1374 ادامه پيدا كرد و در 29 مرداد 1375 عمليات اجرايي اين ورزشگاه آغاز شد.
مرحله نخست اين ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط براي مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار مي گرفت و تيم سپاهان در سال هاي 1381 تا 1386 بازي هاي خانگي خود را در اين ورزشگاه برگزار كرد. در سال 1386 اين ورزشگاه براي ساخت مرحله دوم آن تعطيل شد.
در هشتم آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان، مديريت اجرايي ورزشگاه نقش جهان را براي تكميل و بهره برداري آن به مجتمع فولاد مباركه واگذار كرد.
6027/7150**1379