۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۲
کد خبر: 81881268
T T
۰ نفر
استاندار اصفهان: تصرفات غيرقانوني در حريم و بستر رودخانه برطرف شود

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: شركت آب منطقه اي، فرمانداران و مديران دستگاه هاي اجرايي مكلفند با همكاري دستگاه قضايي به صورت جدي اقدام به رفع تصرفات غيرقانوني در حريم و بستر رودخانه و مسيل هاي استان در بازه زماني معين كنند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در جلسه شناسايي و تعيين تكليف ساخت و سازهاي واقع در حريم و بستر رودخانه و مسيل هاي استان اظهار كرد: بعد از وقوع سيلاب در پايتخت و ايجاد خسارت مالي و جاني در اين منطقه، دستگاه قضايي تصميم به برخورد با متخلفان ساخت و سازها در حريم و بستر رودخانه ها گرفت و تاكنون نيز بيش از 300 پرونده در اين زمينه تشكيل شده است.
وي اضافه كرد: مديريت استان تصميم گرفته است تا قبل از ايجاد خسارت هاي مالي و جاني براي هم استاني ها، اقدام به برخورد با متخلفان كند.
زرگرپور با بيان اينكه در ابتدا بايد موارد تخلف و تصرف غيرقانوني شناسايي شود، اظهار كرد: با توجه به موارد تخلف در شهرستان هاي مختلف، مراتب از طريق فرمانداران پيگيري مي شود و دستگاه قضايي نيز احكام مربوطه را صادر مي كند تا از بروز خسارت مالي و جاني سنگين جلوگيري شود.
وي تاكيد كرد: رفع خطر بر اساس راه ها و گزينه هاي مختلف موجود بايد با قوت انجام شود و فرمانداران نيز بايد اين مساله را پيگيري كنند.
استاندار اصفهان با بيان اينكه به دليل تغيير اقليم، سيلاب ها بيش از قبل و غيرقابل پيش بيني خواهند بود، افزود: دستگاه هاي اجرايي ملزم به هماهنگي و اقدام و در بخش مردمي نيز فرمانداران ملزم به اقدام هستند.
استاندار اصفهان افزود: دستگاه هايي كه مجوز ساخت و ساز و پروانه ها را صادر مي كنند بايد بيشتر به اين موارد توجه كنند تا ساخت و سازها منجر به صدور حكم و تخريب سازه نشود.
وي اضافه كرد: كارفرمايان و مشاورين طرح ها نيز بايد دقت كنند تا سازه ها در مسيل ها و حريم و بستر رودخانه قرار نگيرند.
6027/7150

سرخط اخبار استان‌ها