۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85480565
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۶ کیلومتر کانال‌ آبیاری عمومی در مزارع اصفهان احداث شد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از احداث و بهسازی ۲۶ کیلومتر کانال‌ آبیاری عمومی در مزارع این استان در یک سال اخیر خبر داد.

غلامرضا عشاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث این کانال‌های آبیاری عمومی سبب صرفه جویی ۶۰۰ هزار متر مکعبی در مصرف آب کشاورزی شد.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این پروژه در دهه‌های قبل تا امروز بیش از چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر کانال آبیاری عمومی در استان احداث شده که صرفه جویی ۱۲۲ میلیون متر مکعبی آب را به همراه داشته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: ظرفیت اجرای هشت هزار کیلومتر کانال آبیاری عمومی در استان وجود دارد و پیش بینی می‌کنیم در قالب برنامه توسعه هفتم در ۲۵۰ کیلومتر دیگر احداث شود.

عشاقی خاطرنشان کرد: ۱۱۸ کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال آب کشاورزی در استان در یک سال اخیر، انجام و سبب صرفه‌جویی به میزان ۴.۴ میلیون متر مکعب شد.

وی افزود: ظرفیت اجرای این پروژه به طول ۲۳ هزار کیلومتر در استان وجود دارد و پیش بینی می‌شود که در قالب برنامه توسعه هفتم در ۱۰ هزار کیلومتر دیگر در استان لوله‌گذاری انجام شود.

به گزارش ایرنا، برنامه هفتم توسعه (از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) با هدف حصول به پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت، یکی از اسناد مهم برای ورود به گام دوم انقلاب به شمار می‌رود.

مجموع اراضی زراعی قابل کشت استان اصفهان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال های با میزان بارش طبیعی، حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha