۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82179903
T T
۰ نفر
خبرنگاران صاحبان فيش هاي آب رفته، افشاگران فيش هاي نجومي

خرم آباد - ايرنا - پايگاه خبري منار لرستان در مطلبي با عنوان خبرنگاران صاحبان فيش هاي آب رفته، افشاگران فيش هاي نجومي نوشت: خبرنگاران واقعي، سلسله‎جنبان ادوار مختلف و ميراث‎داران حق و حقيقت هستند. نگاه‎هاي متعصبانه حزبي و سياسي به رسانه‎ها كاركرد آنها دچار اخلال مي‎كند.

در ادامه اين مطلب آمده است: بزرگداشت روز خبرنگار، يادآور حماسه‎سرائي‎ها و جانفشاني‎هايي‎ست كه اصحاب رسانه در برهه‎هاي مختلف زماني انقلاب اسلامي و الي‎الخصوص دوران 8 ساله دفاع مقدس به منصه ظهور رساندند.
خبرنگاران، روايت‎گرِ فرهنگِ مقاومت و ادبيات پايداري بودند و دفاع از مظلومين و مستضعفان در سرلوحه كاري آنها قرار دارد. جنگ به معناي واقعي در داخل و خارج، حدود و ثغور كشور براي آنها مانند برخي گروه‎هاي ديگر خاتمه نيافته است و بر همه مسئولين تكليف است كه قدرشناس زحمات ايشان باشند.
بنابرگفته گران‎سنگ شهيد والامقام 'محمود ايل‎بيگي' شهيد شاخص سال 95 سازمان بسيج رسانه كشور 'اگر مي‎خواهي اصحاب رسانه بشوي بايد بداني كه يك فرد رسانه‎اي هميشه در راه رساندن و رسيدن است بايد برسي و مانع شوي بعد رسانه‎اي شوي وگرنه از قافله رسانه‌ عقب مي‎مانيد.
هركسي به دنبال حق و حقانيت باشد محال است از جانب كتمان‎كنندگان حقيقت مورد اهانت، بي احترامي و حتي تهديد قرار نگيرد.
پرداخت به‎موقع ديون رسانه‎ها گامي‎ست در جهت تقويت بنيه‎شان و قطعا از بين رفتن دغدغه‎هاي مالي آنها و فرغت بالشان موجب آن مي‎گردد مطالبات مردمي را بيشتر دنبال كنند. درگير شدن اصحاب رسانه با برآوردن جيره و مواجب، رسالت اصلي ايشان را به حاشيه مي‎برد.
همين رسانه‎ها بودند كه جريان فيش‎هاي نجومي را مسدود كردند. اصحاب رسانه با وجود فيش‎هاي حقوقي آب‎رفته خودشان، افشاگر فيش‎هاي نجومي شدند زيرا هميشه در احقاق حق مردم پيشقدم بوده‎اند. نمي‎شود كلفتي نان و باريكي كار به يك سمت بيفتد. عده‎اي در رنج و سختي دائم و عده‎اي در رفاه كامل باشند. اصحاب رسانه هرگاه كه در مسير مطالبات مردم حركت كرده‎اند منشاء خير و بركت بوده و با چشمان نافذ، كوچكترين زخم‎ها را جراحي نموده و از هرگونه ناهنجاري در عرصه اجتماع اطلاع رساني كرده‎اند.
خبرنگاران واقعي، سلسله‎جنبان ادوار مختلف و ميراث‎داران حق و حقيقت هستند. نگاه‎هاي متعصبانه حزبي و سياسي به رسانه‎ها كاركرد آنها دچار اخلال مي‎كند.
بدهكاري و يا طلبكاري رسانه‎ها به اشخاص حقوقي و حقيقي، رسالت خبرنگاران را در انعكاس واقعي حقيقت مخدوش مي‎نمايد. اگر غير از آن باشد خود مردم پاسخ آنرا خواهند داد و بديهي است كه اگر رسانه از محور خواست مردم خارج شود شرايط احراز خود را از دست داده است.
و نكته آخر اينكه هر رسانه‎اي كه در پيكره نظام اسلامي فعاليت مي‎نمايد با توجه به اينكه از فضاي امن حكومت اسلامي، زيربناها و بسترهاي موجود آن بهره مي‎گيرد مي‎بايست نسبت به دين، ولايت، نظام و مردم تعهد داشته باشد.
منبع: پايگاه خبري منار
7273