۹ مهر ۱۳۹۵، ۹:۰۳
کد خبر: 82249670
T T
۰ نفر
نمايندگان دولت هاي مختلف، براي ديدار با رئيس جمهوري در سازمان ملل، صف كشيده بودند

لاهيجان - ايرنا - مديركل امور سياسي و انتخابات استانداري گيلان گفت: در سفر اخير رئيس جمهوري كه به منظور شركت در هفتاد و يكمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد انجام شد، نمايندگان دولت هاي مختلف براي ديدار با هيأت ايراني، صف كشيده بودند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، علي اكبر پور اوزان شامگاه پنجشنبه در گردهمايي اصلاح طلبان و حاميان دولت تدبير و اميد در رودسر، با بيان اين مطلب افزود: اما متاسفانه دولت ما پيش از اين، براي ديدار با يك مسئول كشور آفريقايي، ميلياردها تومان بايد پول مي دادند تا مذاكره كنند.
وي تعامل و مذاكره را اساس كار دولت يازدهم دانست و بيان داشت: بايد بياموزيم كه راه تحزب در جامعه، مذاكره و تعامل است و اگر حرفي داريم، بايد مبتني بر مذاكره، مناظره و صحبت باشد نه تهديد چراكه ديگر زمان تهديد اجتماعات سياسي گذشته است.
مديركل امور سياسي و انتخابات استانداري گيلان ادامه داد: نظام جهاني، نظام گزينشي و انتخاباتي براي اداره امور جامعه است و تشكل هاي سياسي براي گزينش شدن، راهي جز جلب اعتماد عمومي ندارند و در اين صورت است كه مي توانيم راي مردم را داشته باشيم.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه تشكل هاي سياسي بايد نظام انتخاباتي را در خود ساماندهي كنند، تصريح كرد: بطور قطع شما راهي جز پذيرش حزب نداريد و بايد اين مهم را با جديت دنبال كنيد و اگر بناست نظام سياسي داشته باشيم، بايد در تشكل هاي سياسي فعاليت كنيم و در حقيقت تلاش كنيم به خود و جامعه، سامان سياسي بدهيم.
پور اوزان با بيان اينكه دانشجو بايد سياسي باشد، افزود: خدا نيامرزد كسي كه بگويد دانشجو و دانشگاه نبايد سياسي باشد؛ اين دانشجوي سياسي است كه دانشگاه را مي سازد و ديگر اين كه بدون سياست هم امكان زندگي وجود ندارد.
وي آموختن فرهنگ سياسي به ملت را از الزامات خواند و گفت: شما تشكل هاي سياسي كاري بزرگي را بايد در اين زمينه پايه ريزي كنيد و من مسئول بايد دست شماها را ببوسم كه اين چنين اجتماعاتي را برگزار مي كنيد.
وي ممانعت براي برگزاري اين اجتماعات را عملي نكوهيده ذكر و اضافه كرد: دوستان اصول گرا هم بيايند اين اجتماعات را تشكيل دهند و ما از آن استقبال مي كنيم و هيچ فرقي نمي كند بين اصول گرا و اصلاح طلب كه ميزگردي با هم داشته باشيم.
مديركل امور سياسي و انتخابات استانداري گيلان، مهم ترين رسالت تشكل هاي سياسي را آگاهي بخشي سياسي به اعضاي خود دانست و گفت: اين اولين وظيفه شماست و بايد كارهاي مطالعاتي را توسعه داده تا تبديل به مسئوليت شود.
پور اوزان با ياد آوري اين مطلب كه ما براي اجتماعات سياسي مجوزي صادر نمي كنيم، افزود: حزبي كه پروانه سياسي گرفته باشد، خودش مي تواند اجتماع برقرار كند و اين حق اوست.
وي خاطرنشان كرد: قرار نيست دستگاه هاي امنيتي و انتظامي در اين زمينه ورود كنند، وقتي تشكيلات سياسي پروانه فعاليت گرفت كه اين جزو الزامات است، مسئوليت سياسي با فرمانداري است و بايد پليس را در اين زمينه توجيه كند.
وي الزام به فعاليت سياسي به عنوان يك مسئوليت فردي، وجداني، الهي، شرعي و اجتماعي را يك اصل دانست و از تشكل هاي سياسي خواست ارتباط خود با دستگاه هاي دولتي را با برپايي نشست هاي اين چنيني بيشتر كنند.
گردهمايي اصلاح طلبان و حاميان دولت تدبير و اميد، پنجشنبه شب به ميزباني شوراي مشورتي اصلاح طلبان شهرستان هاي رودسر و املش در سالن شهيد آويني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رودسر برگزار شد.
شهرستان رودسر در 75 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است.
خبرنگار: عباس جعفري ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
3019/2007