۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 82898907
T T
۰ نفر

ايران رتبه نخست جشنواره غذاي كويته پاكستان را كسب كرد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 82898907
ايران رتبه نخست جشنواره غذاي كويته پاكستان را كسب كرد

كويته - ايرنا - در جشنواره بين المللي آداب و رسوم و غذاي كشورهاي جهان كه با حضور 28 كشور از پنج قاره در شهر كويته مركز ايالت بلوچستان پاكستان برگزار شد، ايران رتبه نخست را به خود اختصاص داد. .

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كويته پاكستان روز جمعه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: جشنواره غذا و نمايشگاه فرهنگ و آداب و رسوم ملت هاي جهان با حضور 28 كشور از جمله مصر، عربستان، اردن، عمان، عراق و اندونزي در دانشكده دافوس ستاد جنوبي ارتش پاكستان برگزار شد.
'محمد رفيعي» اضافه كرد: غرفه غذا و نمايشگاه صنايع دستي و اقلام فرهنگي ايران كه با حمايت سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اين جشنواره شركت كرده بود، به عنوان نگين جشنواره بين المللي غذاي كويته معرفي شده و رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
وي افزود: اين جشنواره ها همه ساله در ستاد جنوبي ارتش پاكستان برگزار شده و كشورهاي شركت كننده نسبت به ارائه صنايع دستي كشور خود، آداب و رسوم و فرهنگ كشورها و عذاهاي مردم آن كشور اقدام مي كنند.
رفيعي گفت: در اين مراسم كه با استقبال و حضور گسترده فرماندهان نظامي ستاد جنوبي ارتش پاكستان و شركت كنندگان نيز مواجه شد، در خصوص آداب و رسوم، جاذبه هاي گردشگري ايران و صنايع دستي مردم ايران مطالبي ارائه شد.
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كويته پاكستان اظهار داشت: ميهمانان اين جشنواره در غرفه ايران با غذاهاي ايراني نظير 'خورش هاي ايراني و برخي غذاهاي بومي و محلي كشومان' پذيرايي شدند.
وي در خصوص جشنواره بين المللي فرهنگي اين آيين تصريح كرد: نماينده كشورمان در اين جشنواره توانست با قرائت دو حكايت از سعدي شاعر نامدار ايران زمين به زبان انگليسي و معرفي آثار باستاني و فرهنگي ايران در قالب كليپ موسيقي، جذاب ترين و پرمخاطب ترين بخش مراسم را به خود اختصاص دهد.
رفيعي گفت: پيش از اين نيز، اواخر سال ميلادي گذشته در مراسم روز فرهنگ بين المللي كه در دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش پاكستان برگزار شد، غرفه ايران در ميان ۲۷ كشور شركت كننده رتبه نخست را كسب كرد.
به گزارش ايرنا، بر اساس آمارها و نتايج نظرسنجي هاي رسمي، بيش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنايي با سبك هاي مختلف آشپزي و خوردن غذاهاي سنتي كشورهاي مختلف را از مهم ترين فاكتورهاي سفر مي دانند.
سازمان گردشگري جهاني وابسته به سازمان ملل هم پيش از اين اعلام كرده بود، 30 درصد درآمد كل گردشگري جهان وابسته به صنايع غذايي است.
امروزه غذاهاي سنتي و محلي كه داراي ارزش تاريخي، فرهنگي،غذايي و درماني هستند نقش مهمي در حوزه گردشگري ايفا مي كند و مي توان از آن به عنوان ظرفيتي مهم در تنوع بخشي به جاذبه هاي گردشگري بهره گرفت.
غذا از معيارهاي مهم سفر و از اصلي‌ ترين مولفه‌هاي گردشگري محسوب مي شود و در سال‌هاي اخير به اهميت ارتباط ميان غذا و جذب گردشگر توجه ويژه اي شده تا جايي كه مفهوم جديدي در حوزه گردشگري با عنوان 'گردشگري غذا' تعريف شده است.
آساق**6125*شبس*1613