۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۹
کد خبر: 81026178
T T
۰ نفر
مراجعه دوره اي مستمر عاملي مهم در پيشگيري از بيماريهاي قلبي است

اروميه - ايرنا - رييس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: مراجعه دوره اي مستمر عاملي مهم در پيشگيري از بيماريهاي قلبي است كه بايد شهروندان در اين خصوص، اهتمام لازم را داشته باشند.

محمدرضا فروتني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آقايان 40 تا 45 ساله و خانم هاي 45 تا 50 ساله بايد به صورت منظم چكاب شوند تا از بروز بسياري از مشكلات در قلب و عروق آنان پيشگيري شود.

وي اضافه كرد:‌ بايد توجه داشته باشيم كه مشكلات قلبي ممكن است به مرور زمان ايجاد شود و به يكباره عوارض آن بروز كرده و مردم را درگير مشكلات زيادي كند كه قابل جبران نباشد.

وي با اشاره به پبشرفت هاي پزشكي قابل توجه در كشور اظهار كرد:‌ با اين پيشرفت هاي صورت گرفته، بسياري از مشكلات قلبي و عروقي با داروها قابل كنترل هستند و مصرف مرتب و منظم و خودداري از قطع داروها باعث پيشگيري از مشكلات احتمالي مي شود.

رييس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي در خصوص نشانه هاي درد قلبي گفت: درد به صورت خنجري، احساس فشار در قفسه سينه، درد همراه با تعريق، ثابت بودن درد با وجود تغيير وضعيت از جمله اين نشانه هاست.

8137/581