۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۲۰
کد خبر: 81399854
T T
۰ نفر
وزير خارجه انگليس : مذاكرات بيشتري با ايران در پيش است

لندن – ايرنا- فيليپ هاموند' وزيرامورخارجه انگليس كه براي شركت در مذاكرات هسته اي ايران با 'پنج به علاوه يك' در وين بسر مي برد، عصر دوشنبه با انتشار پيامي كوتاه در توئيتر خود ، گفت: مذاكرات بيشتري با وزير خارجه ايران در پيش است.

به گزارش ايرنا، در پيام توئيتري وزير امور خارجه انگليس آمده است: مذاكرات بيشتري با محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران در پيش خواهد بود.

بر اساس اين گزارش،‌احتمالا منظور وزيرخارجه انگليس از اين پيام كوتاه، ادامه يافتن مذاكرات هسته اي ميان ايران و گروه پنج به علاوه يك به رغم پايان يافتن مهلت تعيين شده براي رسيدن به يك توافق جامع تا نيمه شب امروز ( دوشنبه) است.

هاموند عصر يكشنبه گذشته نيز با انتشار پيامي در توئيتر خود با اعلام اينكه براي شركت در مذاكرات هسته اي ايران با 1+5 راهي وين شده است، گفته بود: براي گفت وگوهاي بيشتر با همتاهاي خود در ارتباط با مذاكرات هسته اي ايران، راهي (وين) شده‌ام. مذاكرات سختي است. تمام تلاش‌ها روي سعي جهت رسيدن به يك نتيجه موفق در مذاكرات، متمركز شده اند.

هاموند شامگاه پنجشنبه نيز گفته بود : مذاكرات هسته اي ميان ايران و گروه 1+5، سخت و دشوار است و شكاف هاي عمده اي در اين خصوص وجود دارد و اگر خواهان موفقيت در اين مذاكرات هستيم، لازم است كه انعطاف بيشتري صورت گيرد.

دهمين دور از مذاكرات جامع هسته اي از روز سه شنبه گذشته در وين آغاز شده و طرفين در تلاش بوده اند در آخرين مرحله از مذاكرات جامع هسته اي در مدت زمان تمديد و مهلت تعيين شده يعني روز دوشنبه 24 نوامبر(سوم آذرماه) به توافقي دست يابند.

اروپام** 4** 1552**1010

سرخط اخبار جهان