۶ آذر ۱۳۹۳، ۵:۱۵
کد خبر: 81403394
T T
۰ نفر
شخصیت دانشگاهی صربستان: زبان فارسی جواهری بین زبان های جهان است

بلگراد- ایرنا- معاون پژوهشی دانشگاه نووی ساد صربستان در آئین جشن پایانی نخستین دوره آموزش زبان فارسی در دانشكده فلسفه این دانشگاه، زبان فارسی را جواهری در میان زبان های جهان دانست.

به گزارش ایرنا از رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، 'پاوله سكروش' در این آئین كه در دانشكده فلسفه دانشگاه 'نووی ساد' برگزار شد، افزود: زبان فارسی آوای خوشی دارد كه مخاطب را شیفته خود می كند.

وی با بیان اینكه آشنایی وی با زبان و ادبیات فارسی پس از برگزاری این دوره در دانشگاه شكل گرفته، تاكید كرد: كمتر زبانی در جهان جاذبه زبان فارسی را دارد.

وی همچنین به علاقمندی مردم صربستان به خصوص شهروندان نووی ساد به زبان و فرهنگ ایران اشاره و از رایزنی فرهنگی كشورمان در صربستان در تشكیل كلاس های زبان فارسی و برگزاری جشنواره فیلم و دیگر برنامه های هنری و فرهنگی در شهر نووی ساد تقدیر كرد.

'آنا سكروش' رییس دانشكده فلسفه دانشگاه نووی ساد نیز در این آئین با تقدیر از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و نظارت این دوره آموزشی، تشكیل نخستین دوره زبان فارسی در سال گذشته را سبب افتخار این دانشكده دانست.

وی گفت: پایان موفقیت آمیز نخستین دوره آموزش زبان فارسی، افتخار جاودانه برای دانشكده فلسفه و دانشگاه نووی ساد خواهد بود.

محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این آئین ضمن تشكر از افرادی كه در برگزاری كلاس های زبان فارسی در دانشگاه نووی ساد همكاری داشتند، به دانشجویانی كه سال گذشته با حضور در دوره آموزشی به فراگیری زبان فارسی پرداخته و آن را با موفقیت به پایان رساندند تبریك گفت.

وی ابراز امیدواری كرد، دانشجویان جدید در سال جاری نیز با جدیت و انگیزه بیشتری در كلاس های آموزشی شركت كنند.

دانشجویان نخستین دوره زبان فارسی دانشكده فلسفه دانشگاه نووی ساد در این مراسم علاوه بر گواهینامه ای كه از طرف رایزنی فرهنگی ایران به آنها اعطا شد، مدرك معتبری نیز از دانشكده دریافت كردند.

نخستین دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه نووی ساد (دومین دانشگاه بزرگ صربستان) از سال گذشته و با امضاء تفاهم نامه رسمی بین رایزنی فرهنگی ایران با دانشكده فلسفه آغاز شد.

براساس این تفاهم نامه، در سال تحصیلی جاری نیز كلاس های آموزشی زبان فارسی در این دانشگاه برگزار شده است.

اروپام**5**436** 2023

سرخط اخبار فرهنگ