۶ آذر ۱۳۹۳، ۸:۴۰
کد خبر: 81403461
T T
۰ نفر
تاكنون 86 هزار جلد سند زمین روستای در استان صادر شد

گالیكش - گنبدكاووس - ایرنا - مدیركل بنیاد مسكن استان گلستان گفت: تاكنون 86 هزار جلد سند زمین روستایی در سطح استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدتقی زمانی نژاد' عصر گذشته در جمع دهیاران شهرستان گالیكش افزود: همچنین نقشه برداری 286 روستای این استان برای دریافت سند مالكیت زمین توسط روستاییان به پایان رسیده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانكی برای مقاوم سازی مسكن روستایی گفت: به منظور مقاوم سازی واحدهای مسكونی در روستاها وام 15 میلیونی با بهره 4 درصد پرداخت می شود.

مدیر كل بنیاد مسكن گلستان خاطر نشان كرد: متقاضیان وام مسكن

روستایی می توانند برای نوسازی ساختمان ها به دهیاری ها و بنیاد مسكن شهرستان خود مراجعه كنند.

مدیر كل دفتر امور روستایی، نیز در این جلسه از انعقاد موافقت نامه با بنیاد مسكن استان برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان خبر داد و گفت: این موافقت نامه در برای بهره وری و اثرگذاری بیش از پیش اعتبارات و بهره مندی روستاها بیشتر از طرح هادی منعقد شده است.

'قاسم سمیعی' از دهیاران خواست همكاری لازم را در جهت اجرای طرح هادی داشته

باشند.

وی گفت: برری تسریع در اجرای طرح هادی در روستاها نیازمند همكاری مردم می باشد و آنان با عقب نشینی و آزاد سازی معابر به روند اجرایی طرح كمك می كنند.

فرماندار گالیكش نیز در این همایش بر لزوم رعایت كاربری ها، پیگیری ساخت و سازهای غیر مجاز ، و رعایت ضوابط ایمنی ساختمان ها تاكید كرد و گفت: دهیاران موظفند پرونده های ساخت و سازهای غیر مجاز را به دبیرخانه كمیسیون ماده 99 ارسال كنند.

' حسن خسروی ' افزود: بخشداران شهرستان جهت اجرای دقیق قانون در روستا پیگیر باشند.

شهرستان 60 هزار نفری گالیكش در شرق استان گلستان دارای 52 روستای دارای كد است.

/622/

سرخط اخبار استان‌ها