۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81403796
T T
۰ نفر
پرسش مهر رييس جمهوري به منظور جلوگيري از بحران آب است

همدان - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح پرسش مهر رييس جمهوري كه هر سال در آغاز سال تحصيلي براي دانش آموزان اجرا مي شود، به منظور جلوگيري از بحران آب در سال هاي آينده است.

به گزارش ايرنا 'عبدالرضا فولادوند' روز پنجشنبه در نشست هاي هفتگي پرسش مهر با بيان اينكه موضوع پرسش مهر امسال از اهميت بالايي برخوردار است افزود: رييس جمهوري با دقت نظر و تيزبيني، موضوع آب را كه تناسب خاصي با اقتصاد مقاومتي دارد، در قالب پرسش مهر مطرح كردند.

وي با بيان اينكه در سال هاي گذشته موضوع پرسش مهر به گونه اي مطرح مي شد كه بخشي از جامعه يا منتقد بودند و يا سكوت مي كردند، گفت: اين اولين پرسشي است كه همه آحاد جامعه را مي تواند درگير كند و به فكر فرو ببرد.

فولادوند اظهار كرد: با طرح پرسش مهر امسال، دانش آموزان در مدارس به نوعي با مشكلات آب بيشتر آشنا مي شوند و اين موضوع مي تواند به فرهنگ سازي در بحث استفاده بهينه از نعمت آب و صرفه جويي در آن كمك شاياني كند.

وي اضافه كرد: مشكل آب در جامعه بسيار جدي است و ممكن است در سال هاي آينده به عنوان يك بحران مطرح شود و رييس جمهوري نيز با توجه به اهميت اين موضوع ، پرسش مهر را با محوريت بحث آب مطرح كردند كه اين اقدام شايسته مي تواند به پيشگيري از مشكلات مربوط به آب در سال هاي آينده كمك كند.

پرسش مهر امسال رييس‌ جمهوري درباره مشكل جدي كمبود آب و نگهداري از آن است.

طرح پرسش مهر از سال تحصيلي 77ـ1376 آغاز شد و هر سال همزمان با آغاز سال تحصيلي، رييس‌ جمهوري براي دانش‌آموزان پرسش‌هايي را مطرح مي‌كند.

استان همدان 283 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي دارد.

7523/2624

سرخط اخبار استان‌ها