۶ آذر ۱۳۹۳، ۲۱:۰۶
کد خبر: 81404355
T T
۰ نفر
وب سایت شماری از رسانه های انگلیسی توسط 'ارتش الكترونیك سوریه ' هك شد

لندن – ایرنا- وب سایت شماری از رسانه های مهم انگلیس از جمله شبكه خبری اسكای نیوز و روزنامه گاردین روز پنجشنبه به وسیله افراد ناشناسی كه خودشان را 'ارتش الكترونیك سوریه ' خواندند ، هك شد.

به گزارش ایرنا، هكرها یاد شده با گذاشتن پیامی بر روی وب سایت ها، تصریح كرده بودند كه این سایت توسط 'ارتش الكترونیك سوریه ' هك شده است.

براساس گزارش های منتشر شده، وب سایت روزنامه های دیلی تلگراف، ایندیپندنت و ایونینگ استاندار نیز از جمله هدف های روز پنجشنبه این هكرها بوده است.

ارتش الكترونیك سوریه كه گفته می شود از حامیان دولت سوریه است، بعد از هك رسانه های یاد شده در پیامی توییتری اعلام كرد: شكرگزاری مبارك، امیدواریم كه دلتان برایمان تنگ نشده باشد. رسانه‌ها لطفا تظاهر نكنید كه اعضای داعش غیر نظامی هستند.

روزنامه دیلی تلگراف در صفحه توییتر خود نوشت: اوایل روز پنجشنبه بخشی از وب سایت ما در كنترل یك شخص ثالث قرار گرفت. ما مطالب را از سایت خارج كردیم. به هیچ یك از اطلاعات كاربران آسیبی وارد نشد.

هكرهایی كه خودشان را 'ارتش الكترونیك سوریه' می خوانند از سال 2011 میلادی و شروع جنگ داخلی در این كشور، تاكنون به شماری از وب سایت ها از جمله وب سایت های گاردین ، هافینگتون پست، نیویورك تایمز، بی بی‌سی و مایكروسافت حمله كرده اند.

این هكرها در ژوئن سال جاری میلادی نیز وب سایت روزنامه های 'سان ' و 'ساندی تایمز ' را هدف قرار داده بودند.

دولت انگلیس همانند شمار دیگری از دولت های اروپایی رسما اعلام كرده است كه از مخالفان و تروریست هایی كه علیه دولت بشار اسد می جنگند، حمایت به عمل می آورد.

اروپام** 4** 1552**1613

سرخط اخبار جهان