ويژگي بارز هيات هاي مذهبي ايجاد پيوند ميان نسل ها است

ساري - ايرنا - مديركل تشكل هاي ديني و مراكر فرهنگي تبليغات اسلامي كشور گفت: مهمترين ويژگي بارز هيات هاي مذهبي ايجاد پيوند ميان نسل ها است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي مازندران 'رضا معممي مقدم ' در جلسه تشكل هاي ديني اداره كل تبليغات اسلامي مازندران در بابل ضمن اشاره به اهميت كاركردهاي تربيتي در هيات هاي مذهبي و تشكل هاي ديني در شرايط فعلي كشور افزود : با توجه به برنامه ريزي هاي جبهه استكبار و جبهه جنگ نرم با دشمن كادريابي و كادر سازي از مهم ترين اولويت ها در تشكل هاي ديني و كانون هاي فرهنگي است.

وي ضمن اشاره به وجود ظرفيت هاي مختلف در سازمان از قبيل سازمان دارالقرآن كشور و موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان و ديگر بخش هاي مختلف سازمان تبليغات اسلامي آن را فرصتي براي تشكل هاي ديني و مراكز فرهنگي خواند.

وي با اشاره به تحريم هاي ظالمانه برخي كشورهاي زياده خواه در جهان و محدوديت اعتبار فرهنگي اظهار داشت : هيات هاي مذهبي حتي در بدترين شرايط با وجود كمك هاي مردمي و غيرمردمي مي توانند پرچم برافراشته شده خود را همچنان در اهتزارنگاه دارند .

وي با اشاره به مناسبت هاي مختلف از جمله ولادت ها و شهادت هاي ائمه معصوم (ع) تاكيد كرد : بايد همه ولادت هاي اهل بيت (ع) مثل ايام شهادت متوازن مورد توجه قرار گيرد و برجسته شود ، مانند غدير كه دهه امامت و ولايت است و از اين ايام بايد به نحو احسن براي تبيين حقانيت شيعه استفاده شود.

معممي مقدم توجه به هيات محوري را يكي از رويكردهاي سازمان تبليغات اسلامي برشمرد و افزود : در هيات هاي مذهبي بايد هيات محوري اولويت همه برنامه هاي ديني و فرهنگي قرار گيرد لذا نقش سازمان تبليغات اسلامي در اين مباحث نقش هدايتي و تغديه فكري است.

وي با تاكيد بر پرهيز از افراطي گري در هياتهاي مذهبي افزود: افراطي گري در هيچ دين و مذهبي سفارش نشده است و در هيچ دين و مذهبي پذيرفته نيست.

وي با اشاره به وجود نقش و جايگاه تشكل هاي ديني در كشور گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي مرهون مجالس و محافل مذهبي و وجود هيات هاي مذهبي است .

معممي مقدم بيان كرد : ايده پردازي ، ابتكار ،خلاقيت و نو آوري دو مسئله مهم در استمرار فعاليت هاي ديني و فرهنگي در هيات هاي مذهبي است و بايد مورد توجه قرار گيرد.ك/1

7328/608

سرخط اخبار استان‌ها