۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81415489
T T
۰ نفر
پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان كاهش نیافته است

تهران- ایرنا- سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در فضای رسانه ای كشور شاهد برخی انتقادات نسبت كاهش پذیرش دانشجو در این دانشگاه هستیم حال آنكه ما فتیله پذیرش دانشجو در این دانشگاه را پایین نكشیده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، «محمود مهرمحمدی» روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: هر چند كه این انتقادات ممكن است از روی دلسوزی نسبت به آینده دانشجویان باشد اما چون صرفا توسعه كمی را مبنای قضاوت قرار می دهند این مساله غیرقابل اعتنا است.

مهرمحمدی دراین نشست خبری اشاره ای به شمار پذیرش دانشجو در سال جاری و سال های گذشته نكرده است.

وی ادامه داد: رویكرد اصلی دانشگاه فرهنگیان كیفیت بخشی آموزشی است و از آنجا كه دانشگاه فرهنگیان ركن تحول و تعالی آموزش و پرورش بوده لذا انتقادات را درست نمی دانیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: بدون زمینه سازی و فراهم كردن بستر مناسب و زیرساخت های لازم نمی توانیم بر تعداد پذیرش دانشجویان در این دانشگاه اضافه كنیم.

مهرمحمدی به انتظارات دانشگاه فرهنگیان از دولت تدبیر و امید اشاره كرد و گفت: توقع داریم در لایحه بودجه 94 معاونت راهبردی ریاست جمهوری توجه بیشتری به این دانشگاه داشته باشد.

وی اضافه كرد: همچنین نیاز داریم وزیر آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به دانشگاه فرهنگیان داشته و در ارتباط با فعالیت های این دانشگاه استراتژیك و بلندنظرانه بیندیشد.

وی گفت: متاسفانه اكنون در ستاد و صف آموزش و پرورش شاهد جاری شدن نگاه وزیر آموزش و پرورش نیستیم و انتظار داریم در شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان كه از بهمن ماه آغاز می شود تمهیدات لازم اندیشیده شود.

هیان رییسه دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اگر ظرفیت پذیرش دانشجو را در قالب برنامه چهار ساله كاهش داده ایم به این معنا نیست كه هرگز نتوانیم نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش را تامین كنیم.

مهر محمدی با بیان اینكه ما از طریق طراحی برنامه های كوتاه مدت می توانیم به نیازهای آموزش و پرورش پاسخ دهیم، اظهار كرد: امسال پذیرش دانشجو از هر بوم برای همان بوم را اعمال كرده ایم كه البته این مساله نیز نیازمند مطالعات بیشتری است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآورشد: ما با نظر دانشجویان مبنی بر پایین بودن كیفیت برخی خدمات همصدا هستیم و معتقدیم دانشگاه برای دانشجو است و باید ظرفیت پذیرش با امكانات و زیر ساخت ها متناسب باشد.

مهرمحمدی ادامه داد: اكنون بر سر این میثاق استواریم تا زمانی كه به لحاظ امكانات به درصد متعارف نرسیده ایم دانشجو پذیرش نداشته باشیم و وظیفه خود می دانیم كه مشكلات را برطرف كنیم.



* طراحی 16 بند برای كیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان

هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان در ادامه به 16 بند برای كیفیت بخشی آموزش و زیست دانشجو در این دانشگاه اشاره كرد و افزود: شوراهای صنفی دانشگاه را راه اندازی كرده و دستور العمل تشكل های اسلامی و كرسی های نقد و آزاد اندیشی را با تفویض اختیار به استان ها فعال كرده ایم.

مهرمحمدی توسعه فعالیت های فرهنگی اجتماعی را از دیگر فعالیت های این دانشگاه عنوان كرد و ادامه داد:‌ افزایش بودجه دانشگاه و اكران فیلم های جشنواره فیلم رشد در پردیس ها از جمله دستاوردهای این توسعه بوده است.

وی اضافه كرد: منشور حقوق و تكالیف دانشجویان را با شكل بومی تدوین كرده ایم كه قرار است همزمان با 16 آذر روز دانشجو از این سند رونمایی شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از تدوین و ابلاغ منشور كیفی آموزش ویژه دانشجویان خبر داد و گفت: با تدوین این منشور به مصاف بسیاری از چالش های پیش روی دانشجویان خواهیم رفت.

مهرمحمدی تدوین، تصویب و ابلاغ آیین نامه مراكز مشاوره و ارایه خدمات مشاوره ویژه دانشجویان و تمهید مقدمات برای تاسیس باشگاه پژوهشی برای دانش پژوهان را از دیگر اقدامات در دست اقدام و یا انجام شده این دانشگاه در مدت یك سال گذشته برشمرد.

وی اظهار داشت: حمایت از پژوهش های دانشجویی با اعمال سیاست های تشویقی، آغاز عملیات تدوین نقشه جامع آموزشی با هدف تخصصی كردن پردیس ها و ارایه خدمات پژوهشی به دانشجویان، برطرف شدن موانع صدور كارت الكترونیكی دانشجویی و ارایه 32 هزار كارت تا پایان آذرماه از دیگر فعالیت ها و برنامه های این دانشگاه است.

مهرمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا پس از گذشت یك سال حكم سرپرستی شما هنوز باقی است، گفت: این مساله را باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی سوال كنید.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی دانشگاه فرهنگیان در تعامل با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این مساله است از این رو تا رسیدن به تعاملات و نتیجه نهایی زمان نیاز است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآورشد: این موضوع قرار است در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تكلیف شود.

فراهنگ(3)**1883**ل.الف.ی** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ