۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۸:۵۵
کد خبر: 81430956
T T
۰ نفر
رونق صنايع دستي باعث اشتغالزايي و رونق اقتصاد مي شود

بروجرد- ايرنا- رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بروجرد گفت: رونق و احياي صنايع دستي باعث اشتغالزايي و رونق اقتصاد در كشور مي شود.

'حجت الله يارمحمدي' روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اسناد و مدارك فرهنگي بجاي مانده از گذشته بروجرد نشان از سابقه ديرينه توليد صنايع دستي در اين منطقه است كه متاسفانه با گذشت زمان برخي از آنها به فراموشي سپرده شده اند.

وي برگزاري دوره هاي آموزش صنايع دستي در سال هاي گذشته را يادآور شد و گفت: اين دوره ها از سوي اداره ميراث فرهنگي در رشته هاي مختلف برگزار مي شدند ولي متاسفانه در دو سال گذشته به دليل عدم تخصيص اعتبارات برگزار نشدند.

رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بروجرد افزود: امسال با عنايت ويژه دولت، برگزاري اين دوره ها در بروجرد از سر گرفته شد و اكنون كار نام نويسي از علاقه مندان براي شركت در اين دوره ها آغاز شده است.

وي با اشاره به ارائه دوره هاي آموزشي در رشته هاي ورشوسازي، منبت چوب، طراحي گليم و مليله كاري به هنرجويان اظهار كرد: اين دوره هاي آموزشي رايگان به منظور توسعه و ترويج صنايع دستي و ايجاد زمينه مناسب براي اشتغال برگزار مي شوند و علاقه مندان براي ثبت نام مي توانند به اداره ميراث فرهنگي مراجعه كنند.

يارمحمدي افزود: در پايان دوره به شركت كنندگان گواهي پايان دوره اعطا مي شود و محدوديتي در تعداد ثبت نام شدگان وجود ندارد.

7189/7279

سرخط اخبار استان‌ها