مردم سراسر کشور برای سلامت آیت الله رئیسی دست به دعا برداشتند

مشهد - ایرنا - در پی وقوع حادثه فرود سخت بالگرد حامل رئیس جمهور، زائران و مجاوران بارگاه رضوی و حرم حضرت معصومه (س) در قم برای سلامتی این افراد دست به دعا برداشته و دعای توسل را زمزمه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با شب میلاد امام هشتم (ع) و با اعلام خبر حادثه برای بالگرد رئیس جمهور و همراهان وی، قرائت دعای توسل برای سلامتی آیت الله رئیسی و همه خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در حال قرائت است.

همچنین زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه «س»، پس از مخابره خبر سانحه هوایی برای هلیکوپتر حامی رییس جمهور و همراهان، دست به دعا و نیایش برای سلامتی رییس‌جمهوری مردمی برداشتند.

زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه از ساعات گذشته با قرائت دعا و نیایش از خداوند متعال طلب سلامتی و موفقیت هرچه زودتر در جستجوی محل سانحه هوایی هستند.

مردم قم با قرائت «زیارت امین الله و دعای توسل و قرائت دعای امن یجیب» بی صبرانه منتظر خبر خوشی از وضعیت سلامتی رییس جمهوری هستند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز در پیامی از مردم انقلابی ایران اسلامی جهت دعا برای سلامتی رئیس جمهور و همراهانش دعوت کرد.

در این پیام آمده است: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در پی حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور مردمی و انقلابی و همراهانش، عموم مردم متدین ایران اسلامی را برای قرائت دعای نجات و درخواست خاضعانه سلامتی ایشان از خدای حی منان دعوت می‌کند.

پیام ادامه یافته است: امید است خدای رحمان رئیس جمهور خدوم و همراهانش را به آغوش ملت برگرداند.

همچنین گروه‌های خودجوش مردمی نیز در حال حرکت به سوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه جهت پیوستن به خیل زائران کریمه اهل بیت «س» برای سلامتی رییس جمهور و سایر همراهان هستند.

مردم مناطق مختلف کرمانشاه نیز در پی بروز حادثه هوایی برای رییس جمهور و همراهان وی با حضور در مساجد و تکایا دست به دعا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با اعلام خبر بروز سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان وی همزمان با شب میلاد حضرت امام رضا (ع) مردم مناطق مختلف استان کرمانشاه با حضور در اماکن مذهبی، تکایا و مساجد دست به دعا شده و به نیایش پرداختند.

اقشار مختلف مردم شهر کرمانشاه نیز پس از مخابره خبر سانحه هوایی برای بالگرد رئیس جمهور با حضور در مساجد و قرائت دعای توسل برای سلامتی آیت الله رئیسی و همه خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به دعا برداشتند.

آنان همچنین با قرائت «زیارت امین الله و دعای توسل و قرائت دعای امن یجیب» بی صبرانه منتظر خبر خوشی از وضعیت سلامتی رییس جمهوری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پی وقوع حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور، مردم شهرستان تربت حیدریه شامگاه یکشنبه در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برای سلامتی ایشان و همراهان وی، دست به دعا برداشته و دعای توسل را زمزمه کردند. ز

همرمان با شب میلاد امام هشتم (ع) و با اعلام خبر حادثه برای بالگرد رییس جمهور و همراهان وی، قرائت دعای توسل برای سلامتی آیت‌الله رییسی و همه خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال قرائت است.

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی از ازدحام جمعیت در مسجد جامع و همچنین حسینیه ثارالله است.

دعای مردم دزفول برای سلامتی رئیس جمهور

مراسم دعا و توسل برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه، یکشنبه َشب در حرم حضرت سبزقبا(ع) در دزفول و حرم دانیال نبی(ع) در شوش برگزار شد.

مردم شهرهای شمالی خوزستان نیز همنوا با مردم ایران در شب میلاد امام هشتم(ع) برای خبر سلامتی رئیس جمهور و هیات همراهش، دست به دعا برداشتند و متوسل به ائمه اطهار (ع) شده‌اند.

در پی خبر سانحه بالگرد حامل رییس جمهور و هیات همراه هیات همراه در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی، قشرهای مختلف مردم با حضور در حرم حضرت سبزقبا(ع) در دزفول و حرم دانیال نبی(ع) در شوش اجتماع و دعای توسل را برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراهش قرائت کردند.

همچنین مراسم دعای توسل در اکثر مساجد شهرهای شمالی خوزستان از جمله دزفول، اندیمشک، شوش، گتوند و کرخه پس از نماز مغرب و عشا برای سلامتی رییس جمهور قرائت شد.

شهروندان شهرهای مختلف شمال خوزستان از ساعات گذشته با حضور در اماکن و بقاع مقدس، بهاقرائت دعا و نیایش از خداوند متعال طلب سلامتی و موفقیت هرچه زودتر در جستجوی محل سانحه هوایی هستند.

دعای علمای اهل سنت گلستان برای سلامتی رئیس جمهور

علمای اهل سنت شهر و روستاهای گلستان همصدا با مردم ایران برای سلامتی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و همراهان وی دست به دعا برداشتند.

چند ساعت پس از بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان وی، مردم و علمای اهل سنت گلستان با حضور در مساجد برای سلامتی آیت‌الله رئیسی دعا کردند.

در شهر و روستاهای گلستان این مراسم با حضور علمای ترکمن و مردم علاقمند به خادمان ملت برگزار شد.

همچنین آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و نیز در مسجد گلشن گرگان برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان وی دست به دعا شد و دعای شریفه امن یجیب را قرائت کرد.

دعای مردم کرمان برای سلامت رئیس جمهور

همچنین جمعی از مردم کرمان امشب(یکشنبه) با حضور در گلزار شهدای این شهر از جوار مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای سلامتی رییس‌جمهور و تیم همراه دعا و توسل کردند.

در پی اعلام فرود سخت بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران، مردم کرمان نیز همون دیگر مناطق کشور در شب میلاد امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا(ع) به ارتفاعات گلزار شهدای این شهر رفتند تا از جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت و مرتفع ترین نقطه این شهر با خدای خود راز و نیاز کنند.

کرمانی‌ها با ذکر دعای توسل و ام یجیب در مناجات با خدای خود علاوه بر موفقیت تیم‌های امدادی، سلامت رییس دولت سیزدهم و هیات همراه را از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

مردم جزیره کیش برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا بردند

مردم ولایتمدار و مومن جزیره کیش برای سلامتی رییس جمهور و هیات همراه، در مسجد امام حسن مجتبی (ع) دست به دعا برداشتند.

به گزارش ایرنا در این مراسم که همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) و با حضور مدیرعامل سازمان، امام جمعه کیش، جمعی از مدیران و مسوولان سازمان و مردم دیندار جزیره در جوار مزار مطهر شهدای گمنام برگزار شد، حاضران با قرائت دعای توسل از خداوند متعال برای سلامتی رئیس جمهور کشور و هیات همراه طلب عافیت و سلامتی کردند.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل رئیس‌جمهور روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

وزیر کشور در توضیحاتی از جزئیات وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور گفت: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند اما به دلیل شرایط سخت آب و هوایی، ممکن است تا زمان رسیدن به بالگرد کمی زمان نیاز باشد.

«احمد وحیدی» در گفت‌وگویی در تشریح جزئیاتی از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور اعلام کرد: همانگونه که مستحضر هستید با افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان اتفاق افتاد، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بودند که یکی از بالگردها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کارها در دست کنترل است گروه های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تماسی با همراهان رئیس جمهور برقرار شده است، گفت: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha