۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۰
کد خبر: 81431695
T T
۰ نفر
معاون استاندار كردستان: نمادهای وحدت را در ماه مبارك مولود تقویت كنیم

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار كردستان گفت: در ماه مبارك مولود باید نمادهای وحدت را تقویت كنیم و همه دستگاه‌ها برای برگزاری یك ماه مفرح برای مردم و اقشار مختلف، همت خود را بكار بگیرند.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی مراسم هفته وحدت و ماه مولود در سننج با تاكید بر ضرورت تقویت مشتركات مذاهب اسلامی گفت: توطئه استكبار ایجاد تضاد و تفرقه در میان مسلمانان است.

او با تاكید بر اینكه فرمانداران باید برای پر رنگ‌تر كردن برنامه های این هفته تلاش كنند گفت: اگر چه اعتبارات ناكافی و محدود است اما وحدت نماد اتحاد اسلامی است و در قرآن كریم بر آن تاكید شده است و به عنوان مسلمان باید با افتخار در پای كار حاضر باشیم.

وی افزود: شهرداری‌ها باید با آذین بندی خیابان‌ها، نصب بنر، استفاده از آب نماها و المان‌ها، بهره گیری از تلویزیون‌های شهری و تامین بخشی از اعتبارات برگزاری مراسم های جشن و شادی در هفته وحدت، فضای شهرها را نشاط آور و شادی بخش جلوه دهند.

آشناگر با تاكید بر نقش بی بدیل روحانیون شیعه و سنی و دراویش طریقت‌های مختلف قادریه و نقشبندیه و ماموستاهای مساجد، گفت: تبیین معارف و مبانی وحدت اسلامی برای مردم از مواردی است كه باید در هفته وحدت و ماه مبارك مولود مورد توجه این قشر باشد.

در این جلسه كه همه فرمانداران شهرستان‌های تابعه، مسئولین دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مراكز آموزشی و دستگاه‌های فرهنگی كردستان حضور داشتند مصوب شد ضمن نامگذاری روزهای هفته وحدت با مضامینی بر محوریت پیامبر مكرم اسلام، جشن‌های بزرگ و فراگیر در همه روزها و در تمام شهرستان‌های استان برگزار شود.ك/2

533

سرخط اخبار استان‌ها