نمایش آثار بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر آغاز شد

آبادان - ایرنا - بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر یکشنبه با حضور جمعی از هنرمندان اجرای تئاتر خیابانی در باغ موزه دفاع مقدس در۲ بخش صحنه و خیابانی در خود آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در بخش صحنه تئاتر جشنواره تئاتر مادرم زری سر زا رفت به نویسندگی محمود خرم آزادی و کارگردانی داوود پارسا از کچساران در تالار خلیج فارس اجرا شد.

قرار است تئاتر صراع مع النفس به نویسندگی و کارگردانی عبدالحلیم تقلبی از خرمشهر در تماشاخانه فانونس و در بخش نمایش خیابانی زخم بردار در تماشخانه فانوس اجرا شود.

همچنین تئاتر روزی روزگاری همین کوچه پایین به نویسندگی رضا دانش پژوه و کارگردانی نرگس نوری ممبینی در پلاتوی ستاد غریفی بر روی صحنه رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در بخش خیابانی در نخستین روز برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر اتیکت به کارگردانی و نویسندگی بهنام کاوه از آبادان، آخرین ملاقات نویسندگی و کارگردانی حسن غابشی از خرمشهر، کلد من نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی آمنه پورحسینی و پژمان مهراب پور از خرمشهر، قهرمان غریب به نویسندگی حسنا قبادی و کارگردانی مریم بنی طرف از سوسنگرد و سفر به نویسندگی پژمان شاوردی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران اجرا شوند.

به گزارش ایرنا در روز دوم جشنواره نمایشنامه‌های عروس فلسطین از اهواز، بین یه عالمه ماهی از خرمشهر در بخش صحنه و گلدمن از خرمشهر، هشت خوان از اصفهان، سفر از دهلران، زخمه بردار از خرمشهر و آخرین ملاقات از خرمشهر در بخش خیابانی اجرا شوند.

در روز سوم پابرهنه در بهشت از رشت، هاراگیری از شیراز، رقص ماهی مرده از اراک در بخش صحنه و اتیکت از آبادان، مستر دیفال از کرمانشاه، یادگاری از جیرفت، مجنون از تهران، گلدمن از خرمشهر و زخمه بردار از خرمشهر اجرا خواهند شد.

در روز چهارم دده از قم، آخرین دختر از خرمشهر و نوبت در بخش صحنه و یادگاری به نویسندگی مانه شاهرخی سارو و کارگردان حسان بحرینی و آروز جعفری از جیرفت، هشت خوان به نویسندگی حیدر رضایی و کارگردانی مجتبی خلیل ز از اصفهان، آخرین ملاقات از خرمشهر، اتیکت از آبادان ، مجنون از تهران و مستر دیفال از کرمانشاه اجرا خواهند شد.

اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

جشنواره تئاتر فتح خرمشهر سال گذشته برگزار نشد.

بیست و پنجمین جشنواره تاتر فتح خرمشهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود. نیروهای ایرانی با توان ۱۳۰ هزار سرباز در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، به فرماندهی شهید علی صیاد شیرازی، با هدف آزادسازی خرمشهر این عملیات را آغاز کردند، که سه هفته بطول انجامید.

انجام عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود، که هر مرحله در مقایسه با عملیات ثامن‌الائمه و عملیات طریق‌القدس خود یک عملیات بزرگ به حساب می‌آید و آزادسازی خرمشهر که در پی اجرای مرحله چهارم انجام گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha