۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۵:۱۴
کد خبر: 81431960
T T
۰ نفر
پليس بدنبال بررسي قتل سه كودك توسط يك باند كودك آزار متشكل از مقام‌هاي انگليس

لندن - ايرنا - پليس اسكاتلنديارد روز چهارشنبه اعلام كرد كه در حال بررسي ادعاهاي مطرح شده مبني سوء استفاده جنسي، شكنجه و قتل سه كودك از سوي يك باند كودك آزار متشكل از 'مقامات ارشد' انگليس در دهه هاي گذشته است.

به گزارش ايرنا، روزنامه گاردين روز جمعه نوشت: افسران اسكاتلنديارد بر اين باورند كه اتهامات وارد شده به اين باند كودك آزار متشكل از مقامات ارشد سياسي انگليس درحدود 30 سال پيش كه منجر به قتل سه كودك شده است، درست بوده است.

به گفته پليس انگليس ادعاهاي مطرح شده از سوي يكي از قربانيان اين باند فاسد كه با نام مستعار 'نيك' مطرح شده است، معتبر بوده و به پيشبرد اين تحقيقات جنايي كمك كرده است.

كاراگاه 'كِني مك ‌دونالد' كه سرپرستي انجام تحقيقات در مورد اين قتل‌ها را به‌عهده دارد، روز پنجشنبه در يك كنفرانس خبري گفت كه بازرسان و كاراگاهان ادعاهاي اين شاهد را باور كرده‌اند.

اين آزار و اذيت جنسي كودكان طي سال‌هاي 1975 تا 1984 ميلادي رخ داده است، زماني كه اين شاهد و قرباني ، هفت تا شانزده‌ ساله بوده است.

پيشتر گفته شده بود كه تحقيق اسكاتلند يارد پس ازآن شروع شد كه فردي كه قرباني اين باند بوده، به پليس گزارش داده است كه شاهد قتل سه پسربچه از جمله قتل يك پسربچه توسط يك نماينده پارلماني حزب محافظه كار در يك مهمانخانه، بوده است.

اين شاهد كه در آن زمان از وي نامي برده نشد، مدعي شده بود كه شمار زيادي از كودكان در دهه 1970 و 1980 ميلادي از سوي اين باند كودك آزار مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

پليس انگليس درهمين حال با بيان اينكه آزار و اذيت جنسي رخ‌ داده ازسوي اين باند كودك آزار در آپارتماني در ميدان دلفين لندن و نزديك به پارلمان انگليس و در نقاط مختلف شهر لندن، حومه آن و اماكن نظامي صورت گرفته، از شاهدان، قربانيان و نيز مردم براي ارايه اطلاعات به منظور پيشبرد اين پرونده كمك خواسته است .

پليس درهمين حال مي ‌گويد گذشتن چند دهه از زماني كه گفته مي‌شود اين سوءاستفاده‌ها و قتل‌ها اتفاق افتاده، باعث شده است كه تحقيقات با دشواري پيش برود.

پليس انگليس همچنان به‌ دنبال يافتن اجساد قربانيان ادعايي و گزارش‌هايي در مورد افراد گمشده‌اي است كه مي‌ تواند به شناسايي قربانيان كمك كند.

پيشتر روزنامه ديلي تلگراف در گزارشي نوشته بود: قاضي بازنشسته 'ويشامبار مهروترا ' كه پسر هشت ساله اش در اوايل دهه 1980 ميلادي به قتل رسيده، مدعي شده است كه پليس اسكاتلند يارد اطلاعات مربوط به اينكه پسرش ممكن است توسط يك باند كودك آزار كه شماري از شخصيت هاي سياسي انگليس در آن بوده اند، ربوده و كشته شده باشد، ناديده گرفته است.

وزير كشور انگليس به دنبال فشار افكار عمومي، درسال 2014 ميلادي اعلام كرد كه توسط يك كميته، تحقيقات مستقلي درباره پرونده هاي مربوط به سوء استفاده جنسي از كودكان در دهه‌هاي 1980 و 1990 ميلادي توسط مقام‌ها و سياستمداران ارشد انگليسي انجام مي‌شود.

اين كميته كه تاكنون دوتن از روساي آن بدلايل مختلف از جمله ارتباط با متهمين اين پرونده ها استعفا داده اند، تاكنون گزارشي درباره تحقيقاتش منتشر نكرده ضمن اينكه گفته مي شود شماري از اين پرونده ها نيز مفقود شده است.

ناپديد شدن پرونده‌هاي مربوط به به اين اتهامات كه نام چهره‌ها و موسسات قدرتمند دولتي در آنها مطرح شده بود، ظن پنهانكاري و لاپوشاني دولتي در اين ماجرا را تقويت كرده است.

رسوايي هاي مكرر مربوط به سوء استفاده جنسي از كودكان در انگليس، درحال حاضر به معضل جدي براي اين كشور اروپايي تبديل شده و در اين ميان كاملا آشكار شده است كه سيستم قضائي، مقامات محلي و پليس انگليس نتوانسته اند از كودكان در معرض خطر حمايت و محافظت جدي به عمل آورند.

مساله بهره كشي جنسي از كودكان در انگليس هم اينك نگراني مردم و سازمان هاي حمايت كننده از كودكان در اين كشور را برانگيخته است.

اروپام** 1* 1552

سرخط اخبار جهان