۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۷:۳۶
کد خبر: 81431986
T T
۰ نفر

برنامه هاي هفته وقف در رودان اعلام شد

۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۷:۳۶
کد خبر: 81431986
برنامه هاي هفته وقف در رودان اعلام شد

رودان- ايرنا- رييس اداره اوقاف و امور خيريه رودان از برگزاري بيش از 30 ويژه برنامه فرهنگي، مذهبي و بصيرتي در پاسداشت هفته وقف در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا' حجت الاسلام بهرام رنجبر جمعه با بيان اينكه از 29 آذر تا 5 دي ماه بعنوان هفته وقف نامگذاري شده است، هدف از نامگذاري اين هفته را ترويج فرهنگ وقف، ايجاد بستر مناسب براي ترويج وقف و ايجاد وقف‌هاي جديد در جامعه اسلامي برشمرد.

وي شعار هفته وقف سال 93 را'همه واقف باشيم' عنوان و اظهار كرد: روزهاي اين هفته با عناوين وقف، عمل امينانه به نيات واقفين و رفع نيازهاي بشري، وقف، سنت نبوي، سيره ائمه اطهار، وقف، علم و فن آوري و نقش حوزه و دانشگاه، وقف، تجلي مودت اهل بيت (ع) با تكريم امامزادگان، وقف، جهاد اقتصادي، ارتقاي بهره وري موقوفات، وقف، بانوان واقف و توسعه مشاركت هاي اجتماعي و وقف، نهاد ممتاز ديني و نشر فرهنگ قرآني نامگذاري شده است.

رنجبر افزود: متناسب با نامگذاري و روز شمار اين هفته و با هدف گسترش، ترويج و عملياتي كردن فرهنگ وقف، ترغيب، تشويق و هدايت عموم مردم بويژه خيرين به امر وقف، بهره برداري مطلوب از موقوفات، تقدير شايسته از خادمان و مروجان فرهنگ وقف و معرفي خدمات ارزشمند واقفان، بيش از 30 ويژه برنامه فرهنگي، مذهبي و بصيرتي در شهرستان رودان برگزار مي شود.

وي اظهار كرد: برنامه هاي هفته وقف در رودان با نواختن زنگ وقف در مدارس و تجديد ميثاق با بنيانگذار انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره) آغاز خواهد شد.

رنجبر برگزاري همايش ياوران وقف در امامزاده سيد امير (ع) برنطين با رويكرد ترويج و تبيين فرهنگ حسنه وقف در جامعه، برپايي ايستگاه 'همه واقف باشيم' در نماز جمعه و امامزاده سيد سلطان محمد (ع)، تقدير و تجليل از فعالان، خادمان و مروجان فرهنگ وقف، برگزاري آيين هاي عزاداري و سوگواري در سالروز ارتحال پيامبر اعظم حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و پخش زنده آيين عزاداري و سوگواري سالروز شهادت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) از رسانه ملي، اطعام عزاداران و قرائت زيارت نامه حضرت رسول از راه دور را از برنامه هاي شاخص هفته وقف در رودان برشمرد.

وي غبار روبي گلزار مطهر و نوراني شهداي گمنام آرميده در جوار بارگاه ملكوتي امامزاده سيد سلطان محمد (ع)، تجديد ميثاق با آرمان هاي والاي اسلامي و انقلابي امام، شهدا و مقام معظم رهبري، ديدار با خانواده هاي معظم شاهد و ايثار گر روستاي پير چوگان، برگزاري نشست وقف و روحانيت، وقف و دانشگاهيان، وقف و بانوان، وقف و پزشكان و خيرين را از ديگر برنامه هاي اين هفته در رودان عنوان كرد.

رنجبر برگزاري محفل انس با قرآن در بقعه متبركه امامزاده سيد سلطان محمد (ع) و شاه قطب الدين حيدر (ع)، برگزاري دعاي پر فيض كميل، ندبه و مسابقه پيامكي قرآني را از ديگر برنامه هاي هفته وقف در اين شهرستان برشمرد.

وي از رونمايي از ضريح بقعه سيد علي رودخانه در هفته وقف خبر داد و بيان كرد: ضريح بقعه متبركه سيد علي رودخانه با اعتباري معادل 250 ميليون ريال از محل نذورات و كمك هاي مردمي ساخته شده كه در هفته وقف امسال طي آييني باشكوه از اين ضريح مقدس رونمايي مي شود.

رنجبر بهره برداري از واحدهاي تجاري موقوفه امامزاده سيد سلطان محمد (ع) و كلنگ زني مجتمع تجاري موقوفه اين امامزاده واجب التعظيم و جليل القدر را از ديگر برنامه هاي اين هفته در رودان برشمرد.

وي عيادت از بيماران واقف و ديدار با واقفان، حضور روحانيت، واقفان، خادمان اماكن مذهبي و بقاع متبركه و كاركنان اوقاف و امور خيريه در نماز باشكوه جمعه را از ديگر برنامه هاي اين هفته در اين شهرستان دانست.

رنجبر برگزاري نشست وقف و رسانه را يكي از برنامه هاي محوري اين هفته برشمرد و با اشاره به نقش، جايگاه و اهميت رسانه در اطلاع رساني و آگاهي بخشي عمومي، ايجاد و تقويت بستر هاي لازم در راستاي گسترش فرهنگ و سنت حسنه وقف در جامعه، بر لزوم و ضرورت توسعه و تقويت تعامل و همكاري دو جانبه رسانه و سازمان اوقاف و امور خيريه تاكيد كرد.

وي با اشاره به آثار و بركات وقف در زندگي فردي و اجتماعي افراد بيان كرد: وقف سنت حسنه اي است كه از طريق آن و با استفاده از ظرفيت افراد نيكوكار كه از تمكن مالي برخوردار هستند، مي توان بخش قابل توجهي از مشكلات و تنگناهاي جامعه را برطرف كرد.

رنجبر خاطر نشان كرد: وقف احسان ماندگار و خداپسندانه‌ و چشمه‌اي هميشه جاري و جاودان و امري است كه ثواب اخروي و دنيوي فراواني را در پي خواهد داشت و باقيات و صالحاتي است كه همواره ادامه دارد و ميراث ماندگاري براي واقفان مي باشد.

وي با اشاره به ميزان موقوفات جديد ثبت شده در سامانه اوقاف و امور خيريه در سال جاري بيان كرد: هم اكنون 17 موقوفه جديد در سامانه ثبت شده و در هفته وقف امسال با ثبت شش وقف ديگر، تعداد اين موقوفات در اين شهرستان به 23 موقوفه، افزايش خواهد يافت.

رنجبر در پايان بيشتر موقوفات در رودان را اراضي باغي عنوان كرد و افزود: بعلت خشكسالي هاي پياپي، شيوع آفات و امراض، بخش قابل توجهي از باغات خشكيده است كه با رايزني و برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه و با همكاري بنياد توسعه موقوفات، 18 هكتار از اراضي موقوفه وزيري رودان براي اولين بار زير كشت محصول آلوئه ورا مي رود.

29 آذر ماه تا پنجم دي ماه بعنوان هفته وقف نامگذاري شده و در اين هفته ويژه برنامه هاي متعدد فرهنگي، مذهبي و بصيرتي براي ترويج، گسترش و تبيين فرهنگ و سنت نيك و حسنه وقف در جامعه برگزار مي شود.

شهرستان رودان با بيش از 118 هزار نفر جمعيت در 90 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع است. ك/3

7196/668

سرخط اخبار استان‌ها