۶۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های آبرسانی روستایی آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بازدید « مالک رحمتی » استاندار آذربایجان‌شرقی از پروژه های جهاد آبرسانی روستایی این شرکت، ۶۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافت.

«محمد خانی»، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین (۶۸ روستا و شهر آبش احمد)، فاز۲ ستارخان ورزقان (۶۴ روستا و شهر ورزقان) و آلمالو هشترود (۴۵ روستا) است.

وی اظهار کرد: این میزان اعتبار از منابع استانی برای راه‌اندازی سریع این پروژه ها و بهره‌مندی مردم روستاهای تحت پوشش این طرح‌ها از نعمت آب سالم و پایدار اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال از محل تعهدات و مسوولیت‌های اجتماعی مس سونگون و مصوبات سفر رییس جمهور و ۲۰۰ میلیارد ریال از سایر منابع استانی جهت تکمیل و راه‌اندازی فاز۲ مجتمع آبرسانی ستارخان به ویژه تصفیه خانه آب شرب در حال احداث اختصاص داده شد.

خانی، با بیان اینکه با اختصاص این مبالغ، روند اجرایی و تکمیل این پروژه شتاب بیشتری به خود می گیرد، ادامه داد: همچنین مقرر شد ۲۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین اختصاص یابد که با تحقق این موضوع نیز روند اجرایی این پروژه تسریع می شود.

به گزارش ایرنا، فاز نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و دربرگیری ۱۷۸ روستا و فاز دوم نیز با ۱۳ هزار میلیارد ریال و دربرگیری ۲۳۳ روستا در حال انجام هستند.

از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ روستای آذربایجان شرقی حدود ۷۰۰ روستا دارای تنش آبی هستند که با برنامه ریزی‌های انجام شده در دولت سیزدهم و اجرای طرح جهاد آبرسانی، تلاش بر این است تنش آبی در این روستاها رفع شود.

شرکت آبفای آذربایجان شرقی با دارا بودن یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را با دربرگیری چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر را زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha