۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۸:۲۷
کد خبر: 81432002
T T
۰ نفر

دانش آموزان آستارايي به استقبال يلدا رفتند

۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۸:۲۷
کد خبر: 81432002
دانش آموزان آستارايي به استقبال يلدا رفتند

آستارا ـ ايرنا ـ جمعي از كودكان و نوجوانان شهرستان آستارا با شركت در آيين قصه گويي به مناسبت شب يلدا به استقبال طولاني ترين شب سال رفتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين آيين كه عصر پنجشنبه در محل مركز شماره دو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين شهرستان برگزار شد ، در راستاي زنده نگه داشتن اين فرهنگ ، جمعي از دانش آموزان آستارايي به سبب مصادف شدن آخرين شب پاييز با سالروز رحلت جانسوز نبي مكرم اسلام (ص) چند روز زودتر به استقبال قصه هاي يلدايي رفتند.

شب يلدا شب قصه هاست و نيز شب لحظه هايي كه با قصه سپري مي شود.

يلدا شبي است كه انسان ها و شخصيت هاي قصه ها با نقش هاي مختلف در ذهن كودكان و نوجوانان تجسم مي شود.

شب يلدا شب طي كردن راه هاي مختلف به واسطه جاده قصه هاست و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در اين شب حوادث ، تجربيات و نيز قصه هاي آموزنده زيادي را براي فرزندان و نوه ها تعريف كرده و مي كنند كه اين امر باعث انتقال سينه به سينه بسياري از گنجينه هاي ناب مفاهيم ادبي ، فرهنگي و هنري كشورمان مي شود.

در چنين شبي ميراث فرهنگي و ملي مردم به ما منتقل مي شود و اين شب فرصتي نيكو براي پربار كردن گنجينه واژگان كودكان و نوجوانان است.

به گزارش ايرنا ، در اين آيين كه مزين به ميوه هاي مخصوص شب يلدا بود؛ نورجهان پوراحمدي ، محمد شرري و ليلا حسيني به عنوان مربيان كانون و نيز تعدادي از كودكان و نوجوانان به قصه گويي و شعرخواني پرداختند.

تفالي بر ديوان حافظ پايان بخش اين آيين بود.

شهرستان آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع است.ك/2

7105 / 535 / 695

سرخط اخبار استان‌ها