۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۹:۴۰
کد خبر: 81432019
T T
۰ نفر
600نفر از دهياران فارس به سفرهاي آموزشي اعزام مي شوند

شيراز - ايرنا- مديركل دفتر روستايي و امور شوراهاي استانداري فارس با اشاره به اهميت آموزش نيروي انساني گفت : از يكهزار و 518دهيار اين استان تعداد 600نفر به سفرهاي آموزشي به ديگر استانهاي كشور اعزام خواهند شد.

به گزارش ايرنا، شبير زارع شامگاه پنجشنبه در آيين اعزام جمعي از دهياران فارس به خراسان رضوي افزود: آموزش بزرگترين سرمايه گذاري نيروي انساني است و ما هم برهمين اساس براي استفاده از تجربيات ديگران برآن شديم تا دهياران استان فارس را به بازديد پروژه هاي عمراني روستاهاي ديگر استان ها ببريم.

وي با اشاره به اينكه اين تعداد دهياران براي اعزام به سفرهاي اموزشي از طريق فرمانداران هر شهرستان انتخبا و معرفي خواهد شد اظهار داشت : اولين گروه از دهياران روستاهاي استان فارس به مشهد مقدس اعزام شده اند تا علاوه بر بهره مندي از معنويات سفر دركارگاههاي آموزشي ويژه دهياران شركت نمايند.

زارع شكل گيري شوراها در شهر وروستاها برگرفته از قانون اساسي جمهوري اسلامي بوده و در حكومت مردم سالار اداره امور رفاهي ،اجتماعي،عمراني وديگر موارد لازم به مردم سپرده شده است.

وي با تاكيد بر اينكه شوراها با تفويض اختيار به دهياران از خدمات آنها به عنوان مديران روستا ها بهره مي گيرند افزود: سفرهاي آموزشي مذكور با هدف بالا بردن امكانات و كيفيت زندگي در روستاها و كم كردن فاصله طبقاتي در روستاها با شهرها انجام مي شود.

زارع اظهار اميدواري كرد: با انتقال تجربيات روستاهاي موفق توسط دهياران به روستاهاي خود، زمينه حضور مستمر روستائيان در محل زندگي خود فراهم و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگيري شود.

وي در خاتمه گفت : در مجموع از يكهزار و 518دهيار استان فارس تعداد 600 نفر به انتخاب فرمانداران براساس شاخص هاي جمعيتي دراين دوره به استانهاي خراسان،اصفهان،هرمزگان،آذربايجان شرقي اعزام خواهند شد. ك/2

7366/ 667

سرخط اخبار استان‌ها