۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81433044
T T
۰ نفر
بيش از 30ميليارد ريال به آبرساني روستاهاي هشترود اختصاص يافت

مراغه - ايرنا - مديرعامل آب و فاضلاب روستايي آذربايجان شرقي گفت: 30 ميليارد و 680 ميليون ريال براي آب رساني به روستاهاي هشترود اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا، علي صمدنژاد روز شنبه در جلسه رسيدگي به مشكلات آب روستاهاي اين شهرستان افزود: اين مبلغ از محل اعتبارات ملي، استاني، دو درصد نفت و ماده 180 تامين و با صرف اين ميزان اعتبار مشكل عمده آب روستاهاي هشترود حل مي شود.

وي با اشاره به اجراي طرح آبرساني به روستاي آلمالو و همچنين مرحله دوم آبرساني به روستاي كوهسار هشترود، اظهار كرد: با اين اعتبارات تخصيصي 15 روستا تا هفته دولت آينده از نعمت خدمات آبرساني بهره مند مي شوند.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي آذربايجان شرقي از تامين منبع آب توسط براي روستاهاي زاويه و احمد آباد از توابع بخش مركزي هشترود و تامين لوله انتقال آب اين منبع با كمك خيرين و مشاركت اهالي خبر داد و گفت: اين اقدام ها براي رفاه حال روستاييان انجام شده است.

صمدنژاد، با بيان اينكه شبكه آب روستايي استان از سال هاي قبل به وسيله چندين متولي اجرا شده و از استانداردهاي لازم برخوردار نيست، ادامه داد: با توجه به اين مسايل و كوه پايه اي بودن روستاهاي منطقه، برخي از روستاها با مشكل كمبود آب در بالادست مواجه هستند.

وي يادآوري كرد: تابستان امسال مشكلاتي در رابطه با مجتمع آبرساني سهند اين شهرستان بوجود آمده بود كه با مديريت فرمانداري و آبفار روستايي هشترود و اجراي طرح مشترك آب و فاضلاب شهري و روستايي مرتفع شد.

صمدنژاد، با اشاره به خشكسالي هاي اخير و خشك شدن 90 درصد از چشمه ها و قنات هاي موجود استان گفت: در اين رابطه بايد مسوولان به ويژه روحانيت، در زمينه صرفه جويي در مصرف آب آگاه سازي كنند.

فرماندار هشترود نيز در اين جلسه، صرفه جويي در مصرف آب را ضروري خواند و گفت: همه ما بايد براي آگاه سازي مردم در زمينه مصرف درست آب تلاش كنيم تا هميشه از اين نعمت بزرگ الهي بهره مند شويم.

حسن مستفيد، افزود: مهندسي مصرف آب ضروري بوده و در اين رابطه توصيه هاي لازم در راستاي مصرف صحيح آب در همايش دهياران و شوراهاي اسلامي ارايه مي شود.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعيت در 120 كيلومتري جنوب شرق تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

7486/590/240

سرخط اخبار استان‌ها