۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰:۱۱
کد خبر: 81433862
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت: 17 بیمارستان در سطح كشور بلااستفاده است

مشهد - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: هم اكنون 17 بیمارستان در سطح كشور به خاطر نبود نیرو، تجهیزات و ردیف اعتباری تعطیل و بدون استفاده مانده است.

به گزارش ایرنا سید حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه شنبه در بازدید از تنها بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان رشتخوار به خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه بیمارستان رشتخوار نیز متاسفانه پس از سه روز افتتاح بلااستفاده مانده است،

افزود: هر چند احداث بیمارستانهای زیر 50 تخت در هیچ جای كشور به صلاح نیست ولی تلاش می شود با كمك مجلس شورای اسلامی و دولت برای تجهیز، تامین نیرو و ردیف اعتباری این بیمارستانها اقداماتی انجام گیرد.

وزیربهداشت و درمان و آموزش پزشكی به سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی اشاره كرد و گفت: متاسفانه درب سه بیمارستان خراسان جنوبی كه بیش از دوسال از افتتاح آنها می گذرد پس از سه روز زنجیز شده است.

به گفته وی هم اكنون در سراسر كشور 35 بیمارستان نیمه تمام وجود دارد كه باید با كمك دولت و بخش خصوصی تمام این پروژه كه بدون پشتوانه احداث شده اند تكمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند.

قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد از چشم و همه چشمی برخی مسوولان برای احداث این پروژه ها در سطح كشور گفت: كشور دارای امكانات محدودی است و متاسفانه بدون برنامه ریزی این منابع به هدر می رود.

وی به رفع مشكلات بیمارستان رشتخوار در تامین نیرو ، تجهیز و گرفتن مجوز فعالیت تاكید كرد و برای تجهیز بخش زایمان و درمانگاه شهر جنگل بویژه تامین آمبولانس قول مساعد داد.

قاضی زاده هاشمی به اجرای طرح تحول سلامت در مناطق روستایی اشاره كرد و گفت: این طرح در سراسر كشور اجرایی شده و در خراسان رضوی حدود 40 پزشك كم داریم كه بزودی این كمبود برطرف خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در سفر به خراسان رضوی از مراكز بهداشتی درمانی شهرستانهای رشتخوار، خواف، تایباد و باخرز بازدید و برای رفع مشكلات موجود در این مراكز تصمیماتی اتخاذ كرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همچنین در سفر به استان خراسان رضوی از مركز بهداشتی درمانی روستای 'كاریزنو' تربت جام و بیمارستان طالقانی در حال ساخت این شهرستان كه از پیشرفت 97 درصدی برخوردار است، بازدید كرد.

قاضی زاده هاشمی برای شركت در 'همایش سراسری دفاتر هم اندیشی استادان دانشگاههای كشور' با حضور 300 نفر از دبیران این دفاتر كه طی روزهای 27 و 28 آذرماه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در مشهد برگزار شد به خراسان رضوی سفر كرده است.

شهرستان 70 هزار نفری رشتخوار فاقد بیمارستان واورژانس جاده ای است.

/522/2718

سرخط اخبار استان‌ها