سوگواري مردم خاش و ايرانشهر در سالروز رحلت نبي مكرم اسلام(ص) و شهادت فرزندرسالت(ع)

زاهدان - ايرنا - مردم مومن و خداجوي شهرستانهاي خاش و ايرانشهر در سالروز رحلت حضرت رسول اكرم (ص)و شهادت امام حسن مجتبي (ع) به سوگواري پرداختند.

به گزارش ايرنا، رييس دفتر نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در مراسم گراميداشت سالروز ارتحال حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) و شهادت امام حسن(ع) به تشريح ويژگيهاي اخلاقي و رفتاري رسول اكرم (ص) پرداخت.

حجت الاسلام غلامرضا عباسي تاكيد كرد: تمسك جستن به قرآن و عمل به آموزه هاي اين كتاب الهي و پيروي از سيره پيامبرگرامي اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) به امت اسلامي اعتبار مي بخشد.

امام جمعه شهرستان خاش در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، با تاكيد بر پيروي از سيرت پاك نبوي (ص) و بزرگان دين گفت: توجه به احكام و فرايض ديني و اهميت دادن به فريضه بسيار مهم امر به معروف و نهي از منكر فرد مسلمان را به عزت و كاميابي در دنيا و آخرت مي رساند.

حجت الاسلام محمد حسين ميري ضرورت حفظ وحدت ،اخوت و برادري در ميان امت اسلامي را متذكر شد و بيان كرد: اتحاد و يكپارچگي در ميان مسلمانان بايد استحكام يابد تا در مقابل دشمنان شكست نخورند.

وي افزود: قرآن كريم و سيرت پاك حضرت محمد (ص) و اهل بيت (ع) انسان را به اوج كمال، غرور، عزت و شرافت مي رساند.

وي اظهار داشت: در شرايط كنوني دنياي اسلام به گسترش احكام الهي و سنتهاي رسول اكرم (ص) و مكتب رهايي بخش و متعالي قرآني نيازمند است.



همزمان با 28 صفر سالروز رحلت جانسوز نبي مكرم اسلام حضرت محمد(ص) دوستداران و ارادتمندان خاندان پاك رسالت و نبوت در حسينيه صاحب الزمان(عج) آيين با شكوه قرائت زيارت از راه دور پيامبر اكرم (ص) را برگزار كردند.

آيين هاي گراميداشت ايام آخر ماه صفر به همت جوانان، هيات هاي مذهبي و حمايت مسوولان فرهنگي خاش در نقاط مختلف اين شهرستان برگزار شد.



*** ايرانشهر در سالروز رحلت پيامبر رحمت و بركت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) غرق در ماتم شد.

دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت در شهر ولايت ديشب و امروز با برافراشتن پرچم هاي عزا و حضور در مساجد و حسينيه ها در غم رحلت پيامبر گرامي اسلام (ص) و فرزند گرامي شان امام حسن مجتبي (ع) به عزاداراي پرداختند.

تشكيل دسته هاي سينه زني و حضور در خيابانها، پخت حليم و آش و شله زرد و توزيع ميان عزاداران و برگزاري مجالس روضه خواني و سخنراني از سوي سخنرانان و مداحي و نوحه خواني و سينه زني از ويژه برنامه هاي 28 صفر در ايرانشهر بود.

7312 / 7314 / 653

سرخط اخبار استان‌ها