660 خواهر دانش آموز پلدختر به مناطق عملياتي جنوب اعزام شدند

پلدختر- ايرنا- فرمانده ناحيه مقاومت بسيج پلدختر از اعزام 660 خواهر دانش آموز مقطع تحصيلي دبيرستان شهرهاي پلدختر و معمولان به مناطق عملياتي جنوب كشور خبر داد.

سرهنگ 'محمد شريف نوريان' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : اين كاروان در قالب 15 دستگاه اتوبوس به مدت دو روز به مناطق عملياتي جنوب اعزام شدند.

وي كاروان راهيان نور در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در نسل جوان را تاثيرگذار دانست و افزود: راهيان نور بازشناسي هويت دفاع مقدس است و اهداف كاروان راهيان نور آشنايي مردم به ويژه نسل جوان و ترويج روحيه ايثار، جهاد و شهادت در جامعه است.

وي با بيان اين كه مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس يك گنجينه عظيم فرهنگي هستند گفت: حضور جوانان در راهيان نور خط بطلاني بر توطئه‌هاي فرهنگي دشمنان است و مقابله با شبيخون فرهنگي بيگانگان با توجه به راهيان نور ممكن مي‌شود.

سرهنگ 'نوريان' به تاثيرات اين سفر معنويي اشاره كرد و افزود: راهيان نور دانش‌آموزي فرصتي براي خودسازي و دشمن‌شناسي است و هر فردي كه قدم در سرزمين‌هاي مقدس مناطق جنگي مي‌گذارد به فنا‌ناپذيري شهدا به طور واقعي پي مي‌برد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج پلدختر هدف از حركت فرهنگي راهيان نور را آشنايي دانش‌آموزان با فرهنگ جهاد، شهادت، ايثارگري عنوان كرد و گفت: آشنايي دانش‌آموزان با فرهنگ غني بسيجي است و ايثار و شهادت به روش‌هاي مختلف سبب تأثيرگذاري در طرز تفكر و زندگي آنان مي‌شود.

وي با بيان اين كه راهيان نور پيوندي بين نسل‏هاي انقلاب اسلامي برقرار مي‌سازد افزود: فرهنگ جهاد و شهادت سدي مستحكم برابر تهاجم گسترده دشمنان است و وظيفه همه ما بسط و گسترش فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است .

وي راهيان نور را مسير انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس دانست و گفت: راهيان نور عامل تحكيم روحيه خودباوري و ايثار در جامعه و راه ارتقاي معنويت و آگاهي از عظمت كار شهداست.

وي افزود: اردوهاي راهيان نور نياز فرهنگي جامعه امروز را پاسخ مي‌دهد و برگزاري اردوهاي راهيان نور گامي بلند در شناسايي و معرفي عرصه‌هاي مختلف جنگ و نمايش مظلوميت‌هاي آن دوران به نسل جوان است،

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج پلدختر تفكر، آگاهي، داشتن بصيرت و دشمن‌شناسي را از ابزار دفاع در برابر جنگ نرم دشمن برشمرد گفت: ديدن صحنه‌هاي عمليات از نزديك، يادمان‌هايي كه در اين مناطق عملياتي وجود دارد و سنگرهاي به‌جا مانده در اين سرزمين مي‌تواند فرهنگ ايثار و شهادت را به اين نسل‌ها بشناساند.

7272/630

سرخط اخبار استان‌ها