نيروي انتظامي مفتخر به پرچمداري ايجاد نظام و امنيت در جامعه است

ايلام - ايرنا - معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام گفت: از مهم ترين افتخارات نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران پرچمداري ايجاد نظام و امنيت در جامعه است.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، 'حسين كلانتري' روز دوشنبه در جمع كاركنان ناجاي استان ايلام اظهار كرد: نيروي انتظامي در همايش عظيم اربعين با شور حسيني وارد ميدان شد و سنگيني بار را با افتخار به دوش كشيد و به سلامت به مقصد رساند.

وي افزود: سال گذشته مجموع ورود و خروج ‌ها به كربلاي معلي از مرز مهران 460 هزار نفر بوده است اما امسال تعداد ترددها از اين مرز از يك و نيم ميليون نفر نيز گذشت و به نزديك دو ميليون زائر رسيد.

معاون استاندار ايلام يادآور شد: تردد در مرز مهران در اربعين حسيني چهار برابر سال گذشته بود.

كلانتري تاكيد كرد: بخش قابل توجهي از افراد حاضر در ميدان اربعين از نيروهاي انتظامي بودند كه با تلاش مضاعف و وصف ناپذير خود چنان امنيتي را براي زائران برقرار كردند كه كوچكترين حادثه‌ اي امنيت را خدشه ‌دار نكرد.

وي حضور ميداني فرماندهان ارشد نيروي انتظامي كشور در مرز مهران را نشان دهنده احساس مسووليت رده‌هاي بالاي ناجا عنوان كرد و گفت: تلاشي كه در كنگره بزرگ اربعين توسط نيروي انتظامي صورت گرفت با شور حسيني همراه بود.

كلانتري به موفقيت‌هاي چند ماه اخير پليس استان در دستگيري سارقان مسلح و اراذل و اوباش اشاره و اضافه كرد: برخي جرايم نگراني‌هايي را در بين مردم و مسوولان استان بوجود آورده كه با تلاش شبانه روزي مجموعه انتظامي ايلام و به ويژه پليس آگاهي تمام مجرمان و قانون شكنان در كوتاه ترين زمان ممكن دستگير و به مجازات رسيدند.



*** اربعين امسال براي نيروي انتظامي يك فرصت بود

فرمانده انتظامي استان ايلام نيز در ابتداي اين آيين در سخناني گزارشي كامل از وضعيت اقدامات پليس در تردد زائران حسيني از مرز مهران ارائه كرد و گفت: امسال بيش از 500 هزار زائر از مرز مهران عازم عتبات عاليات شدند و بيش از 700 هزار نفر نيز از طريق اين مرز وارد كشور شدند.

سردار 'علي دولتي' افزود: نيروي انتظامي در اين همايش هر آنچه در توان داشت در خدمات‌دهي به زائران انجام داد.

وي تاكيد كرد: اين مقطع از زمان براي نيروي انتظامي استان يك فرصت بود كه مسوولان ارشد ناجا با حضور ميداني خود شاهد تلاش كاركنان پليس استان باشند.

در اين مراسم با اهداء لوح سپاس از زحمات و تلاش‌هاي فرماندهان، مسوولان و رؤساي پليس‌هاي تخصصي انتظامي استان قدرداني به عمل آمد. ك/1

540

سرخط اخبار استان‌ها