۶ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۴۶
کد خبر: 81440282
T T
۰ نفر
استاندار اصفهان: عزم دولت براي مقابله با زمين خواري جدي است

اصفهان - ايرنا - استاندار اصفهان گفت: عزم دولت براي مقابله با زمين خواري، تغييركاربري و ساخت و سازهاي غيرمجاز، جدي مي باشد و در اين راستا، كميته اي در استان اصفهان تشكيل شده است.

به گزارش ايرنا، ' رسول زرگرپور' روز شنبه در گردهمايي شهرداران استان اصفهان با اشاره به برگزاري جلسات منظم اين كميته، اظهار كرد: به تمام دستگاههايي كه وظيفه واگذاري زمين دارند؛ اعلام كرده ايم كه تمام واگذاريهاي 30 سال قبل را احصا نمايند و به كميته ياد شده ارائه دهند.

وي تاكيد كرد: كميته مبارزه با زمين خواري در استان اصفهان، در صورت مشاهده موارد غير قانوني، با اين موارد برخورد مي كند.

استاندار اصفهان به برخي ساخت و سازهاي غير مجاز در شهرهاي استان اشاره كرد و خطاب به شهرداران گفت: با شهرداراني كه بخواهند از طريق ساخت و سازهاي غير مجاز و با چشم پوشي نسبت به اين اقدامات، كسب درآمد كنند، برخورد خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه بعضي از شهرها فاقد طرح تفصيلي هستند، اظهاركرد: بايد براي تدوين طرح تفصيلي براي اين شهرها تلاش كرد.

وي با بيان اينكه عده اي در شهرهاي بزرگ تحت عنوان وكيل مالك، قانون دان و دلال فعاليت دارند و در برخي موارد رشوه خواري را ترويج مي دهند، افزود: شهرداران بايد با جديت با اين افراد برخورد كنند.

به گزارش اداره روابط عمومي استانداري اصفهان، زرگرپور ادامه داد: مردم از شهرداران انتظار دارند پاك و سالم كار كنند و به تكاليف و وظايف قانوني خود به نحو شايسته عمل نمايند.

استاندار اصفهان تصريح كرد: مشكل عدم درآمد پايدار براي شهرداري‌ها و مشكلات طرح تفصيلي و توسعه شهر، مسائلي است كه هنوز حل نشده است.

وي افزود: پس از گذشت 15 سال از عمر شوراهاي اسلامي شهرها، مديريت واحد شهري هنوز ايجاد نشده و انتظار ما براي روند رو به تكامل اين مسئله برآورده نشده است.

زرگرپور با بيان اينكه اختلاف نظر با شهرداريها، جايگاه شوراها را تضعيف خواهد كرد، افزود: رسالت بالاتر شوراها تثبيت و ارتقاي اين نهاد مردمي و اثبات كارايي و توانمندي آن در تحقق مديريت شهري است.

وي يادآور شد اصل و محور فعاليت شوراها بروز قدرت، كارايي و توانايي شوراها و شهرداريها است كه در صورت تحقق اين مهم نگاه دولت و مردم تغيير خواهد كرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه در شهريور امسال وزير كشور لايحه قانوني مديريت شهري را به دولت تدبير و اميد ارائه نمود، افزود: اين لايحه داراي 270ماده قانوني است كه تحقق مديريت واحد شهري براي اولين بار در كشور، پرداختن به مسائل فرهنگي توسط شهرداريها، ايجاد پليس شهري، انضباط مالي در خزانه و ايجاد ديوان محاسبات شهري از جمله محورهاي آن است.

وي با اشاره به اينكه در صورت تصويب از طريق دولت و مجلس، از طريق دولت و مجلس ،جاي خود را به قانون شهرداريها خواهد داد، تصريح كرد: معتقدم صلاح و مصلحت شهرها در اين لايحه ديده شده است.

زرگرپور خاطر نشان كرد: شوراها و شهرداري‌ها كه مجموع مديريت شهري هستند بايد قدرت مديريت امور شهري را نشان دهند و پيگير اجرايي شدن اين قانون باشند.

استاندار اصفهان افزود: اگر موارد لايحه مذكور درست انجام شود، براي اولين بار مديريت شهري و حكومت محلي در كشور شكل مي گيرد و شوراها و شهرداريها جايگاه واقعي خود را به دست خواهند آورد.

وي خواستار پيگيري اين موضوع جهت تحقق لايحه قانون مديريت شهري شد.

وي همچنين تاكيد كرد: ورودي شهرها بايد عاري از هر گونه نخاله و زباله باشد و براي اين منظور لازم است محل جمع‌آوري نخاله ها و زباله ها در شهرها مشخص باشد.

زرگرپور با اشاره به اينكه شهرداران تكاليف قانوني و مشخص دارند و بايد در چهارچوب قانون با همفكري و همدلي فعاليت كنند، افزود: در اين راستا شهرداران ،مواردي كه اعضاي شوراي شهر از آن اطلاع قانوني ندارند را به آنها اطلاع دهند و به هيچ وجه زير بار تقاضاهاي احتمالي غير قانوني نروند.

استاندار اصفهان، مقابله با آلودگي هوا و حفاظت از محيط زيست را از جمله وظايف شهرداران عنوان كرد و افزود: شهرداري ها بايد پاسخگوي مردم باشند و وظايفي كه بر عهده دارند را پيگيري نمايند.

زرگرپور با اشاره به اينكه استان اصفهان داراي 106 شهر مي باشد ، افزود: اين شهرها از شهرداران و شوراي شهر قابل قبولي برخوردارند.

وي با بيان اينكه مردم استان اصفهان از بلوغ سياسي و اجتماعي بالايي برخوردارند، افزود: شان و جايگاه مردم اصفهان، انتظارات آنها را بالا برده است و به همين مسوولان استان براي برآورده كردن اين انتظارات بايد بيش از پيش تلاش كنند.

د/ 7132

سرخط اخبار استان‌ها