۶ بهمن ۱۳۹۳، ۷:۱۸
کد خبر: 81479050
T T
۰ نفر
تماس جعلی با دیوید كامرون/ زیر سووال رفتن سرویس های امنیتی انگلیس

لندن – ایرنا- منابع نخست وزیر انگلیس شامگاه یكشنبه گفتند كه دیوید كامرون قربانی یك تماس جعلی شده كه در جریان آن، وی با فردی صحبت كرده كه به دروغ مدعی شده مدیر نهاد اطلاعاتی و امنیتی 'ستاد ارتباطات دولت انگلیس' (جی سی اچ كیو) است.

به گزارش ایرنا، یك سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفت كه دیوید كامرون بعد از صحبتی كوتاه با این فرد متوجه شده كه این تماس جعلی بوده و بلافاصله تلفن را قطع كرده است.

این سخنگو با بیان اینكه تلفن همراه یاد شده به منظور تماس های محرمانه مورد استفاده قرار نمی گیرد، عنوان كرده كه نخست وزیر انگلیس در جریان این صحبت كوتاه، اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را منتقل نكرده است.

روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه دراین خصوص نوشت: این فرد ناشناس چگونه توانسته است با تلفن همراه رسمی نخست وزیر انگلیس كه به احتمال زیاد شماره آن محرمانه بوده است تماس بگیرد و با كامرون دقایقی صحبت كند.

این روزنامه با اشاره به اینكه این دومین تماس دروغین در روز یكشنبه گذشته بوده است، افزود: بدنبال این تماس های جعلی، تحقیقات سرویس های امنیتی در این مورد شروع شده است.

دیلی تلگراف افزود: بدنبال این تماس های جعلی، یك هشدار برای تمامی اعضای دولت انگلیس در این زمینه صادر شده است .

این روزنامه در همین حال نوشت: این تماس های تلفنی حاكی از وجود یك حفره امنیتی هم در نخست وزیری و هم 'ستاد ارتباطات دولت انگلیس' است.

شبكه اسكای نیوز نیز در این مورد گزارش داد: اگرچه گفته می شود اطلاعات محرمانه ای در جریان تماس های یاد شده به خارج درز نكرده اما كاملا شرم آور است كه فردی توانسته است شماره تلفن مدیردستگاه امنیتی 'جی سی اچ كیو' را بدست آورده و سپس شماره نخست وزیر انگلیس را بگیرد و با وی حرف بزند.

این شبكه خبری افزود: در این لحظه اگر چه كسی از هویت فرد تماس گیرنده خبر ندارد اما شناسایی آن برعهده دستگاه ستاد ارتباطات دولت انگلیس است كه وظیفه استراق سمع در این كشور را برعهده دارند.

اروپام** 4**1552

سرخط اخبار جهان