۶ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۳۸
کد خبر: 81480398
T T
۰ نفر
بان كي مون: تلاش هاي مقابله با ابولا موفق بوده است

نيويورك- ايرنا-دبيركل سازمان ملل درپيامي خطاب به مسئولين سازمان بهداشت جهاني ضمن تقدير ازتلاش هاي بين المللي گفته است مدارك وشواهد موجود نشان مي دهد كه اين تلاش ها در فاصله يك سال گذشته قادر بوده است بيماري ابولا در كشورهاي گينه، ليبريه و سيرالئون را مهار كرده و از شيوع بيشتر آن درساير نقاط جهان جلوگيري كند.

بان كي مون روز دوشنبه دراين پيام آورده است كه در فاصله يك سال از بروز نخستين عوارض ابتلا به ابولا در كشور نيجريه تاكنون 21 هزار نفر در نقاط مختلف جهان و بويژه درسه كشور ياد شده به اين بيماري مبتلا شده و 8 هزارو 500 نفر جان خود را از دست داده اند.

وي يادآور شده است در سايه تلاش ها و همياري هاي مالي و انساني بين المللي شمار مبتلايان جديد به اين بيماري به طور چشمگيري كاهش يافته است.

بان كي مون گفته است كه همزمان با كنترل بيماري ابولا دربخش هاي مركزي سه كشور ياد شده نشانه هايي از گسترش اين بيماري در نقاط روستايي و دور افتاده اين كشورها ديده شده است واز مسئولين كشورها ونهادهاي مختلف بين المللي مي خواهم تا تلاش هاي خود را در جهت جلوگيري از اين بيماري در نقاط روستايي متمركز كنند.

وي تاكيد كرد: تازماني كه آخرين بيمار مبتلا به ابولا درمان نشده و بيماري مذكور در سراسر جهان ريشه كن نشده باشد بايد به تلاش هاي جامع بين المللي در اين زمينه ادامه دهيم.

دبيركل سازمان ملل يادآور شده است كه ريشه كن كردن اين بيماري نبايد موجب توقف تلاش هاي بين المللي براي از ميان بردن زمينه هاي ابتلا و شيوع اين بيماري شود.

وي افزوده است كه عواملي ازجمله افزايش جمعيت، مهاجرت و شهرنشيني و سوء استفاده از منابع طبيعي محيط زيست زمينه ابتلاي افراد به بيماري هايي را كه از حيوانات به انسان سرايت مي كنند افزايش داده و كشورهاي مختلف بايد در انديشه تدابيري براي از ميان بردن اين زمينه ها نيز باشند .

اروپام-4-541**1565

سرخط اخبار جهان