۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85479456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف کوکائین در کنگره آمریکا

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبر: 85479456
کشف کوکائین در کنگره آمریکا

نیویورک – ایرنا- یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که پلیس کنگره این کشور در حال بررسی موضوع کشف یک کیسه کوچک است که در آزمایش ها محتویات آن ماده مخدر کوکائین مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه نیویورک پست گزارش داد که به گفته پلیس کنگره آمریکا این بسته در نزدیکی سالن جلسه مجلس نمایندگان و سنا پیدا شده است.

مقامات کنگره در بیانیه‌ای اعلام کردند که کیف زیپ‌دار یک اینچی حاوی پودر سفید در کف راهرو نزدیک دفاتری که با صحنه جرم، اطلاعات و پردازش گزارش‌ها سروکار دارند، پیدا شده است.

در این بیانیه اضافه شده است: "این کیف در راهرو طبقه دوم ساختمان پیدا شده که محل استقرار مبلمان و لوازم بوده که تعداد زیادی از پیمانکاران و کارمندان رفت و آمد می کنند."

به گفته پلیس کنگره آمریکا، این کیف درست قبل از ساعت 13  روز چهارشنبه پیدا شده و  یک افسر  پلیس آن را پیدا کرده است و  آزمایش اولیه این ماده مخدر غیرقانونی مثبت شده است.

 بخش تحقیقات پلیس کنگره  در حال بررسی این موضوع است و سعی می کند دی ان ای به جا مانده بر روی این کیسه را بررسی و هویت صاحب آن را مشخص کند.

 دفتر مرکزی پلیس کنگره آمریکا در خیابان D شمال شرقی و در نزدیکی دو ساختمان اداری سنا در واشنگتن دی سی واقع شده است.

سال گذشته نیز تقریبا همزمان با این ایام، یک مقام سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد در حال بررسی "مقدار کمی" از "ماده سفید و پودری" است که در "منطقه کاری در ضلع غربی" کاخ سفید کشف و کوکائین تشخیص داده شده است.

 شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا  گزارش داد: طبق گزارش رادیویی از آتش نشانی واشنگتن، این ماده که در آزمایش میدانی، کوکائین تشخیص داده شد، یکشنبه شب منجر به تخلیه موقت کاخ سفید شد.سرویس مخفی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که در حال آزمایش این ماده است و تشخیص داده است که این ماده " خطرناک" نیست.

آنتونی گوگلیلمی، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا گفت: مجتمع کاخ سفید عصر یکشنبه به منظور احتیاط و به دلیل تحقیقات ماموران سرویس مخفی به صورت موقت تعطیل شد. ارزیابی های اولیه نشان داد که این ماده خطرناک نیست. این ماده برای ارزیابی بیشتر ارسال شد و تحقیقات در مورد علت و نحوه ورود آن به کاخ سفید در حال انجام است.

برخی رسانه های آمریکایی اعلام کردند کوکائین در کتابخانه کاخ سفید که از اماکن عمومی برای بازدید مردم است، کشف شده است و دو طبقه پایین‌تر از محل سکونت ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در زمان کشف این ماده در کاخ سفید نبود. او روز جمعه به کمپ دیوید رفت و صبح سه شنبه به وقت محلی به واشنگتن بازگشت اما مخالفان بایدن، فرزند او هانتر بایدن را در این ماجرا مشکوک و مقصر دانستند و سرانجام نیز مشخص نشد که عامل آن بسته چه کسی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha