۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۳۲
کد خبر: 81483358
T T
۰ نفر
بسترهاي لازم براي قبولي دانش آموزان در دانشگاه هاي دولتي فراهم شود

سنندج- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه هم اكنون استان در كنكور سراسري وضعيت مطلوبي ندارد گفت: بايد چالش هاي موجود برررسي و بسترهاي لازم براي موفقيت هر چه بيشتر دانش آموزان در دانشگاه هاي دولتي فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رشيد قرباني روز چهارشنبه در گردهمايي آموزشي مديران دبيرستان هاي دوره دوم متوسطه استان در سنندج يكي از چالش هاي موجود در اين راستا را نبود مشاوره تحصيلي مناسب در دوره متوسطه ذكر كرد و خواستار تلاش براي رفع چالش ها و فراهم شدن زمينه مناسب براي موفقيت دانش آموزان در دانشگاه هاي دولتي و روزانه شد.

او با بيان اينكه هم اكنون دانش اموزان ما در رشته هاي نظري بيشتر به سمت تجربي گرايش دارند گفت: گرايش 70 درصد دانش آموزان فني نيز در چند رشته اشباع شده است و در اين راستا بايد مشاوران تحصيلي دانش آموزان اگاهي هاي لازم را به دانش اموزان در زمينه ساير رشته ها ارائه دهند.

به گفته وي شاخص هاي دانش آموزي، كنكوري، توسعه متوازن رشته و كيفيت بخش به حلقه هاي آموزشي را از برنامه هاي اولويت دار حوزه متوسطه است.

وي افزود: مديران مدارس نمايندگان آموزش و پرورش در حوزه آموزشي هستند و مديران موفق در رشد و ارتقاي آموزش و پرورش بسيار تاثيرگذار هستند.

قرباني ارتقاي كيفيت را يكي از اولويت هاي آموزش و پرورش ذكر كرد و گفت: در اين راستا پنج برنامه مشاركت جويي، تعالي مديريت مدرسه، بهسازي و ساماندهي نيروي انساني، كاهش تمركز و بودجه ريزي سالم مدنظر قرار دارد.

او به چاپ و انتشار كتاب هاي جديدالتاليف اشاره كرد و گفت: هم اكنون 26 كتاب جديدالتاليف داشته ايم و معلمان بدون آموزش اين كتاب ها را به دانش آموزان تدريس كرده اند و اين امر منجر به افت تحصيلي شده است.

مديركل آموزش و پرورش كردستان با تاكيد بر اينكه بهسازي نيروي انساني بايد به عنوان يك اولويت در آموزش و پرورش مطرح باشد اظهار كرد: بايد از ساختارهاي موجود به نحو اساسي استفاده شود چرا كه ساختارها زماني موفق هستند كه داراي كاركرد باشند.

او همچنين مشاركت را امر مهمي در توسعه و ارتقاي آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود: در كشور ما تعريف درستي براي اداره مدارس اتخاذ نشده است و سرانه اي كه تعلق مي گيرد جوابگوي نيازها نيست و مشاركت نقش موثري در توسعه دارد.

گردهمايي آموزشي مديران دبيرستان هاي دوره دوم متوسطه استان امروز و فردا در سنندج جريان دارد.ك/2

7348/533

سرخط اخبار استان‌ها