۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۳۶
کد خبر: 81484717
T T
۰ نفر

سفر وزير 'امور اتحاديه اروپا' تركيه به اسپانيا

۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۳۶
کد خبر: 81484717
سفر وزير 'امور اتحاديه اروپا' تركيه به اسپانيا

مادريد- ايرنا- 'ولكان بزكر' وزير تركيه در امور اتحاديه اروپا در چارچوب يك سفر دوره اي به كشورهاي عضو اتحاديه و سازمان هاي اروپايي به مادريد سفر كرده و با 'خوسه مانوئل گارسيا مارگالو' وزير امور خارجه اسپانيا ملاقات كرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از روزنامه ال پاييس ، اين سفر در حقيقت در راستاي تلاش جديد ترك ها براي عضويت در اتحاديه اروپا انجام گرديده است.

رئيس دستگاه ديپلماسي اسپانيا در ملاقات با ميهمان ترك خود، حمايت مادريد از عضويت آنكارا در اتحاديه اروپا را اعلام و تاكيد نموده اسپانيا در اين راه از هيچ كمكي دريغ نخواهد كرد.

مارگالو همچنين خواستار تلاش بيشتر تركيه در ممانعت از سفر تفريطي هاي خارجي به مناطق محل استقرار داعش شد. طرفين در اين ملاقات همچنين روابط اقتصادي و صنعتي بين دو كشور و البته برنامه هاي اقدام اقتصادي مشترك در حوزه آسياي مركزي را مورد بررسي قرار دادند.

وزير ترك كه همچنين در چارچوب برگزاري نمايشگاه بين المللي گردشگري اسپانيا موسوم به 'فيتور'،دراين محل حضور يافت درمصاحبه اي كه امروزجمعه با ال پاييس انجام داد، تصريح كرد كشورش سالانه 30 ميليون گردشگر خارجي را پذيرا مي باشد و كنترل تك به تك آنها عملا غير ممكن است.

اين مقام ترك ضمن اذعان بر استفاده اسلامگرايان افراطي از خاك تركيه براي پيوستن به داعش اظهار داشت اطلاعاتي كه در رسانه هاي خارجي مبني بر حمايت آنكارا از اين گروه تروريستي منتشر شده به هيچ وجه صحت ندارند.

اروپام *5*491**1547

سرخط اخبار جهان