۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85480791
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرمای بی سابقه پاییزی شیلی را فرا گرفت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85480791
سرمای بی سابقه پاییزی شیلی را فرا گرفت

تهران – ایرنا – نفوذ هوای سرد قطبی موجب شد تا شیلی با سرمای پاییزی بی سابقه در بیش از ۷۰ سال اخیر مواجه شده و یخ بندان برخی از مناطق این کشور را در بر گیرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس دیشب (۲۸ اردیبهشت) به نقل از آژانس هواشناسی شیلی گزارش داد که کاهش دمای هوا در سواحل شیلی و سانتیاگو، پایتخت، رکوردها را شکست و این ماه را به سردترین ماه مه از سال ۱۹۵۰ تاکنون تبدیل کرد.

نفوذ جبهه هوای قطبی به نواحی جنوبی قاره آمریکای جنوبی همزمان شده، با موج گرمایی که مکزیک را فرا گرفته و به گفته سازمان هواشناسی برزیل، برخورد این دو جبهه آب و هوایی به بارندگی های شدید در این کشور منجر شده است.

دولت شیلی هشدار یخبندان را برای اکثر مناطق کشور صادر کرده و کمک به افراد بی خانمان را افزایش داده است. بارش برف همچنین بخش‌ هایی از سانتیاگو را سفیدپوش کرد و منجر به قطع برق در بسیاری از مناطق این شهر شد.
سرمای اخیر آرژانتین و پاراگوئه را نیز غافلگیر کرد به نحوی که مصرف انرژی در بسیاری از مناطق آرژانتین افزایش یافت و توزیع کنندگان برای جلوگیری از قطع برق مشترکین خانگی، عرضه سوخت به ده ها پمپ بنزین و صنایع را در چندین استان متوقف کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha