۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81486057
T T
۰ نفر
هيچ گاه از ضوابط و مقررات محيط زيست عدول نخواهيم كرد

تبريز- ايرنا - استاندار آذربايجان شرقي گفت: در اجراي طرح ها و بهره برداري از معادن، هيچ گاه از ضوابط، مقررات و آيين نامه هاي محيط زيست عدول نخواهيم كرد.

اسماعيل جبارزاده روز شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي استان كه با محوريت بررسي سند تدبير توسعه شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس برگزار شد، اظهار كرد: مزايده معدن مس مسجد داغي به معناي ناديده گرفتن ضوابط محيط زيست نيست، بلكه يكي از شرط هاي انجام اين مزايده رعايت مقررات محيط زيست از طرف برنده مزايده است.

وي اضافه كرد: برگزاري مزايده اين معدن به اين دليل برگزار مي شود كه متولي ان مشخص شود و متولي بايد ضوابط و مقرارت محيط زيست را رعايت نمايد.

جبارزاده همچنين به تصويب جداگانه سند تدبير توسعه شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس اشاره كرد و گفت: استقرار فرماندار شهرستان در هادي شهر و مركزيت شهرستان با جلفا ارتباطي با سند توسعه ندارد و همكاري خوبي بين منطقه آزاد و فرمانداري اين شهرستان وجود دارد.

وي افزود: همچنين تمام دستگاه هاي اجرايي استان بسيج شده اند تا منطقه آزاد ماموريت خود را در منطقه به نحو مطلوبي انجام دهد.

وي خاطرنشان كرد: سند تدبير توسعه استان با هدف جهت دهي به توسعه منطقه تهيه و تدوين شده كه اميدواريم فرمانداران پيگير اجراي برنامه ها و اهداف سند باشند و معاونت برنامه ريزي نحوه اجراي سند را مانيتورينگ كند.

داود بهبودي معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با اشاره به تصويب سند تدبير توسعه تمام شهرستان هاي استان گفت: جلسه هم انديشي به منظور بهره مندي از نظرات افراد صاحب نظر استان كه در تصميم گيري هاي حضور نداشتند در 20 بهمن برگزار مي شود و به همين جهت، فايل مصوبات به منظورنظرسنجي در سايت استانداري و ديگر دستگاه هاي اجرايي قرار داده شده است.

در جلسه امروز شوراي برنامه ريزي استان همچنين با طرح گردشگري بندر رحمانلو عجب شير به وسعت 60 هكتار با اشتغالزايي 570 نفر به طور مستقيم و يك هزار و 800 نفر به طور غير مستقيم موافقت شد.

7233/587

سرخط اخبار استان‌ها